Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAasum, Marthe
dc.date.accessioned2013-07-10T12:49:46Z
dc.date.available2013-07-10T12:49:46Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/132802
dc.descriptionBacheloroppgave, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2013no_NO
dc.description.abstractDenne oppgaven tar for seg emnet spiseforstyrrelser i skolen. Problemstillingen lyder som følger: «Hvordan kan skolen oppdage og hjelpe elever med spiseforstyrrelser?» For å få svar på min problemstilling har jeg benyttet meg av kvalitativ metode, i form av intervju. Jeg gjennomførte et relativt strukturert intervju med tre kroppsøvingslærere ved en videregående skole i Hedmark. Fra mine resultater ser en at lærerne hadde ulik kompetanse på området, og de synes det er vanskelig å oppdage elever med spiseforstyrrelser ettersom elevene ofte er veldig oppegående og flinke på skolen. Lærerne mente at det å øke kunnskapen om spiseforstyrrelser er viktige forutsetninger for å kunne oppdage elever med denne psykiske sykdommen. Skolen har i dag liten tilrettelegging for elever med denne sykdommen. Lærerne mener at mer innputt kunne hjelpe skolen med å minske stress, samt bedre skolehverdagen til elever med spiseforstyrrelser.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectkroppsøvingno_NO
dc.subjectidrettsfagno_NO
dc.subjectgymno_NO
dc.subjectspiseforstyrrelserno_NO
dc.titleSpiseforstyrrelser i skolenno_NO
dc.title.alternativeEating disorder in schoolno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330no_NO
dc.source.pagenumber41no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel