dc.contributor.author | Aasum, Marthe | |
dc.date.accessioned | 2013-07-10T12:49:46Z | |
dc.date.available | 2013-07-10T12:49:46Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/132802 | |
dc.description | Bacheloroppgave, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2013 | no_NO |
dc.description.abstract | Denne oppgaven tar for seg emnet spiseforstyrrelser i skolen.
Problemstillingen lyder som følger: «Hvordan kan skolen oppdage og hjelpe elever med spiseforstyrrelser?»
For å få svar på min problemstilling har jeg benyttet meg av kvalitativ metode, i form av intervju. Jeg gjennomførte et relativt strukturert intervju med tre kroppsøvingslærere ved en videregående skole i Hedmark. Fra mine resultater ser en at lærerne hadde ulik kompetanse på området, og de synes det er vanskelig å oppdage elever med spiseforstyrrelser ettersom elevene ofte er veldig oppegående og flinke på skolen. Lærerne mente at det å øke kunnskapen om spiseforstyrrelser er viktige forutsetninger for å kunne oppdage elever med denne psykiske sykdommen. Skolen har i dag liten tilrettelegging for elever med denne sykdommen. Lærerne mener at mer innputt kunne hjelpe skolen med å minske stress, samt bedre skolehverdagen til elever med spiseforstyrrelser. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | kroppsøving | no_NO |
dc.subject | idrettsfag | no_NO |
dc.subject | gym | no_NO |
dc.subject | spiseforstyrrelser | no_NO |
dc.title | Spiseforstyrrelser i skolen | no_NO |
dc.title.alternative | Eating disorder in school | no_NO |
dc.type | Bachelor thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Social science in sports: 330 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 41 | no_NO |