• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

En liten omvei: Elever med matematikkvansker og deres strategiutvikling ved hjelp av konkreter

Weiseth, Nina
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Weiseth.pdf (345.9Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/132892
Date
2013
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade [99]
Abstract
Sammendrag: Sammenlignet med lese- og skrivevansker er ikke matematikkvansker like mye forsket på. Ut fra forskning er det omtrent ti prosent av norske elever som har matematikkvansker. På bakgrunn av dette er det viktig å sette søkelyset på denne vansken, og se etter hvilke hjelpemidler som kan hjelpe disse elevene. Elever med matematikkvansker bruker få og lite varierte strategier. De bruker også strategier som er lite hensiktsmessige å bruke når de skal løse en matematikkoppgave. Elever som har matematikkvansker har vanskeligheter med å kunne forstå abstrakte fenomener, og derfor er det viktig at de får dette visualisert. Forskning viser at elever som har matematikkvansker gjør det bedre på ettertester når de har fått undervisning ved hjelp av konkreter. Bruk av konkreter kan styrke forståelsen til elevene og de vil antakeligvis ha en forståelse for hvilke strategi de bruker, og eventuell bruke strategier som er mer hensiktsmessig å bruke.
 
Summary: Compared to reading and writing disabilities, there exists little research on learning disabilities in mathematics. In Norwegian schools, ten percent of the students suffers from learning disabilities in mathematics. Therefore, it is important to focus on these types of disabilities, and use tools that can help the students. It turns out that students with learning disabilities in mathematics use few and not so varied strategies when they solve a mathematical problem. They also tend to use strategies that are less suitable for the given task. These students have difficulty understanding abstract phenomena, and therefore it is important that they get this visualized. Research shows that students who have learning disabilities in mathematics do better on posttest after using concretes. The use of concretes can enhance the understanding of mathematics for the students, and they will probably have an understanding of the strategy they use.
 
Description
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2013

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit