Is the sky the limit?
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/132904Utgivelsesdato
2013Metadata
Vis full innførselSammendrag
Oppgaven har en engelsk tittel, «Is the sky the limit?», noe som gjenspeiler både problemstillingen, og at jeg har basert oppgaven på funn som er gjort på en feltstasjon i Canada. Oppgaven viser til funn om hvordan naturfagslærere i Canada beskriver fordeler og barrierer med uteskole i naturfag. Funnene viser at fordeler som sosiale relasjoner, autensitet, minner og uterommet som gevinst for helse og læring verdsettes og fremheves av lærerne i undersøkelsen. Likevel beskriver de barrierer som kostnader, tidspress og mangel på selvtillit som lærer i uterommet. Funnene forteller at lærere fra fagfeltet, og lærere fra skoler verdsetter og fremhever uteskole på noe ulike måter. Dermed kan man konkludere med at disse har et noe ulikt syn på barrierer og fordeler med uteskole. I have given the Bachelor thesis an English title because it reflects the problem I have chosen to inquire, as well as the inquiry that I have done in a different country than my own; Canada. The thesis will give results on how Science teachers in Canada identify benefits and barriers in the practice of outdoor-learning. The results show that the teachers identify the social domain, autencity, memories and better health as benefits. On the second hand, they identify barriers like cost, time pressure and lack of confidence as teachers in the outdoor environment. These findings show that experienced outdoor-teachers and teachers from public schools appreciate outdoor-learning in a slightly different way.
Beskrivelse
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2013