Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEdvartsen, Guro Sotkajærvi
dc.date.accessioned2013-09-25T13:30:28Z
dc.date.available2013-09-25T13:30:28Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/132904
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2013no_NO
dc.description.abstractOppgaven har en engelsk tittel, «Is the sky the limit?», noe som gjenspeiler både problemstillingen, og at jeg har basert oppgaven på funn som er gjort på en feltstasjon i Canada. Oppgaven viser til funn om hvordan naturfagslærere i Canada beskriver fordeler og barrierer med uteskole i naturfag. Funnene viser at fordeler som sosiale relasjoner, autensitet, minner og uterommet som gevinst for helse og læring verdsettes og fremheves av lærerne i undersøkelsen. Likevel beskriver de barrierer som kostnader, tidspress og mangel på selvtillit som lærer i uterommet. Funnene forteller at lærere fra fagfeltet, og lærere fra skoler verdsetter og fremhever uteskole på noe ulike måter. Dermed kan man konkludere med at disse har et noe ulikt syn på barrierer og fordeler med uteskole.no_NO
dc.description.abstractI have given the Bachelor thesis an English title because it reflects the problem I have chosen to inquire, as well as the inquiry that I have done in a different country than my own; Canada. The thesis will give results on how Science teachers in Canada identify benefits and barriers in the practice of outdoor-learning. The results show that the teachers identify the social domain, autencity, memories and better health as benefits. On the second hand, they identify barriers like cost, time pressure and lack of confidence as teachers in the outdoor environment. These findings show that experienced outdoor-teachers and teachers from public schools appreciate outdoor-learning in a slightly different way.
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectnaturfagno_NO
dc.subjectuteskoleno_NO
dc.subjectGLUno_NO
dc.titleIs the sky the limit?no_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280no_NO
dc.source.pagenumber31no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel