• Agility, vei til økt akselerasjonshurtighet i fotball? 

      Skogum, Ole Kristian (Bachelor thesis, 2015)
      Forfatter: Ole Kristian Skogum Tittel: Agility, vei til økt akselerasjonshurtighet i fotball? Hensikten: Hensikten med oppgaven var å se om agilitytrening har effekt på akslerasjonshurtigheten til fotballspillere. ...
    • Forebygging av frafall i barne- og ungdomsidrett 

      Pedersen, Linn Enersen (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Linn Enersen Pedersen Tittel: Forebygging av frafall i barne- og ungdomsidrett Problemområde: Frafall i barne- og ungdomsidretten Problemstilling: “Hvordan kan vi som trenere forebygge frafall i barne- ...
    • Forekomst av spiseforstyrrelser blant kvinnelige idrettsutøvere i turn. 

      Einmo, Ann Fossumstuen; Hodneland, Espen (Bachelor thesis, 2015)
      Forfattere: Ann F. Einmo og Espen Hodneland Tittel: Forekomst av spiseforstyrrelser blant kvinnelige idrettsutøvere i idretten turn. Hensikt: Oppgavens hensikt var å undersøke forekomsten av spiseforstyrrelser blant ...
    • Formtopping i svømming 

      Nordgård, Magnus Klæboe (Bachelor thesis, 2012)
      Oppgaven diskuterer forskjellene mellom tre svømmetreneres benyttelse av formtopping og teori/forskningens anbefalinger med tanke på formtopping. Resultatene i oppgaven er basert på tre dybdeintervju med trenere fra Norge. ...
    • Hva er motivasjonen til å drive med fotballdømming blant et utvalg fotballdommere? 

      Velle, Karl-Fredrik (Bachelor thesis, 2012)
      Formålet med denne oppgaven har vært å belyse hva som er motivasjonen til å drive med fotballdommeryrket for et utvalg fotballdommere. Oppgavens problemstilling: Hva er motivasjonen til å drive med fotballdømming blant ...
    • Hvordan ulike trenere gir sine utøvere feedback 

      Andersen, Synnøve Endal (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter: Synnøve Endal Andersen Tittel på oppgaven: Hvordan ulike trenere gir sine utøvere feedback Problemstilling: Hvordan gir ulike trenere sine utøvere feedback? Påvirker utdanning / erfaring hvilke type feedback ...
    • Hvorfor slutter 9. og 10. klasseelever på fotball? 

      Fjeldvang, Tomas (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: Hva er årsaken til frafall i fotball blant 9. og 10. klasseelever i et valgt tettsted? Metode: Kvantitativ metode ved gruppe enquete med åpne og lukkede påstander. Respondentene var elever på 9. og 10. ...
    • Integrering av afrikanske spillere i norsk toppfotball 

      Solberg, Per Asbjørn (Bachelor thesis, 2013)
      Forfatter Per Asbjørn Solberg Tittel Integrering av afrikanske spillere i norsk toppfotball Nøkkelord Integrering, fotball, migrasjon, toppfotball, prestasjon, tilrettelegging, globalisering, sportsmigrasjon, ...
    • Metoder for implisitt læring av teknikk i fotball 

      Sørensen, Martin (Bachelor thesis, 2013)
      Martin Sørensen Tittel: Metoder for implisitt læring av teknikk i fotball Hensikt: Hensikten med oppgaven er å belyse implisitt læring, og da spesielt se på denne læringsformen opp mot praktiske metoder som treneren ...
    • Motivasjon ved trening 

      Nordby, Mari Merethe (Bachelor thesis, 2013)
      Denne oppgaven omhandler hvilke motivasjonsfaktorer som påvirker et individ til å opprettholde treningen ved et treningssenter over tid. Det har blitt intervjuet tre personer i forhold til motivasjon ved trening på et ...
    • Tale før Kamp 

      Fredriksberg, Kristian Stokkli (Bachelor thesis, 2016)
      Forfatter: Kristian Stokkli Fredriksberg Tittel: Tale før Kamp / Pre-Game Speech Hensikt: Hensikten med prosjektet er å sammenfatte allerede eksisterende empiri for å kunne bidra til å styrke fagområdet, og dermed ...
    • Årsaker til frafall i barne- og ungdomsfotballen 

      Haavelmoen, Rune (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: Hva er årsaken til frafall blant fotballspillere i 9. og 10. klasse i et idrettslag på et tettsted på østlandet? Metode: Kvantitativ metode. Spørreskjema ved gruppe enquête bestående av både åpne og ...
    • Øk utøvernes prestasjon ved hjelp av visualisering! 

      Harjang, Bjørnar Cornelius (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstillingen: Hvordan bruker tre utvalgte trenere visualisering som redskap for å få det beste ut av idrettsutøverne sine? Teorien: I dette kapittelet blir ulike syn på mental trening og visualisering belyst. Kapittelet ...