• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i service management / Bachelor in service management
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i service management / Bachelor in service management
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Servicekvalitet og motivasjon: treningsopplegg for de ansatte i Åsnes kommune

Bråthen, May Iren; Kroken, Eva Maria
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Bråthen og Kroken.pdf (727.7Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/133074
Date
2013
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i service management / Bachelor in service management [5]
Abstract
I vårt forskningsarbeid så vi på et treningsopplegg for ansatte i en organisasjon, og ønsket å se nærmere på om det kan være motiverende for de ansatte selv, og nyttig for hele organisasjonen. Trening i seg selv gjør at man får en bedre helse og økt overskudd. Det kan ses i sammenheng med at man får sykefraværet ned, noe som gir bedre økonomi og en bedre hverdag for de ansatte i organisasjonen. Kvaliteten på treningsopplegget og servicen som ble ytt, vil påvirke deltagernes tilfredshet som igjen fører til lojalitet og gir økt motivasjon for å fortsette å bruke tjenesten.

Problemstillingen for oppgaven er:

”Forventet og opplevd kvalitet av et treningsopplegg, og hvordan det påvirker motivasjonen.”

Vi har brukt en kvalitativ tilnærming, og baserte oss på dybdeintervju som datainnsamlingsmetode.

Ut i fra våre studier, Service management og økonomi og administrasjon, har vi blitt kjent med ulike strategier og teorier som vi bruker i denne oppgaven. Vi har lagt spesielt fokus på motivasjonsteorier og servicekvalitet da vi mener disse er relevante for vår problemstilling. Vi har også sett litt på de ansattes arbeidssituasjon for å utelukke at dette var direkte årsak til sykemeldingene. Deltakerne i treningsopplegget sto alle i fare for å bli sykemeldt eller hadde vært sykemeldt grunnet muskel- og skjelettplager.

Vi fant ut at det lønte seg for kommunen og la de ansatte være en del av et treningsopplegg, og at de ansatte ble motivert og fikk mer overskudd.
Description
Bacheloroppgave i Service Management og Økonomi og administrasjon, 2013

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit