Blar i Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563) på emneord "tilpasset opplæring"
Viser treff 1-5 av 5
-
Elevvurdering og tilpasset opplæring: Hva betyr elevvurdering for tilpasset opplæring? Hva betyr skole–hjem-samarbeidet for tilpasset opplæring?
(Rapport;07/2011, Research report, 2011)Norsk: Denne rapporten omhandler tilpasset opplæring med fokus på elevvurdering og samarbeid hjem–skole. Vi har stilt følgende 3 forskningsspørsmål: 1. Hvordan forstås og praktiseres elevvurdering sett i relasjon til ... -
FiN stil i Skedsmo : evaluering av et prosjekt om forebygging og reduksjon av problematferd i skolen
(Høgskolen i Hedmark - Rapport;01/2009, Research report, 2009)Norsk: Tilbakemeldinger fra skole-Norge viser at uro og problematferd stadig er store utfordringer mange steder. I Skedsmo kommune ønsket de å gjøre noe med dette ved å ta i bruk programmet FiN Stil på 6 skoler. FiN Stil ... -
Spesialundervisningen i grunnskolen : stor avstand mellom idealer og realiteter
(Rapport, Research report, 2008)Norsk: I denne rapporten presenteres noen sentrale empiriske resultater relatert til spesialundervisning og elever med ulike problemer og vansker i skolen. Dataene er hentet fra en kartleggingsundersøkelse ved årsskiftet ... -
En spørreundersøkelse om inkludering i skolen
(Høgskolen i Hedmark - Rapport;03/2004, Research report, 2004)Denne rapporten presenterer resultatene fra en spørreundersøkelse om inkludering i skolen. Nær 2500 elever, foresatte og tilsatte i en kommune er informanter. Rapporten er en delrapport fra evalueringsprosjektet «En ... -
«Tilfeldighetenes spill»: En kartlegging av spesialundervisning 1–4 timer pr. uke
(Rapport;09/2011, Research report, 2011)Norsk: I denne kartleggingen av spesialundervisningen til elever som mottar fra 1–4 timer pr. uke er det gjennomført både en kvantitativ kartlegging og en kvalitativ studie i form av intervjuer med representanter fra ...