Tjenesteutvikling i offentlig sektor : å nå alle med tjenestene – mer enn et spørsmål om desentraliserte tilbud
Research report
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/133896Utgivelsesdato
2008-09-04Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Norsk: Rapportens tema er det særpregede ved å drive utvikling og tilrettelegging av tjenestetilbud i offentlig sektor – i spenningsfeltet mellom på den ene siden: Brukernes rettigheter og forventninger om gode og likeverdige tjenestetilbud uavhengig av hvem man er og hvor man bor, og på den andre siden, hensynet til pengebruk. Hovedvekten er lagt på å presentere begreper og betraktningsmåter som – etter intensjonen –skal kunne fungere som nyttige redskaper i tjenesteutviklingsarbeidet. Eksemplene er med hensikt like gjerne hentet fra privat som fra offentlig sektor.
Rapporten er spesielt tilrettelagt for studenter som gjennomfører kurset Serviceutviklingsom en del av Servicestudiet ved Høgskolen i Hedmark. English: In a modern welfare state, a range of public services of a given standard and quality should, by law, be accessible for everyone regardless of where a person lives and who he or she is. The main focus is how to define and describe equality in service provision.
Serie
Rapport20