• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563)
  • View Item
  •   Home
  • Høgskolens publikasjoner / INN University - Publications
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evaluering av «FiN STIL» (Framework i Norge. System for tidlig intervensjon i læringsmiljøet)

Bern, Kari; Nordahl, Thomas
Research report
Thumbnail
View/Open
rapp03_2007.pdf (726.0Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/134106
Date
2008
Metadata
Show full item record
Collections
  • Hedmark Rapport / Reports (ISSN: 1501-8563) [220]
Abstract
Norsk: I denne rapporten presenteres resultatene fra en prosessevaluering

av utprøvingen av «FiN STIL» ved 6 skoler i Norge FiN STIL er en pedagogisk

modell som har til hensikt å forebygge og redusere problematferd i skolen.

Modellen er utviklet ved Universitet i Birmingham der den kalles «Framework

for Intervention». I evalueringen er det benyttet både kvalitative og kvantitative

metoder.

Resultatene viser at lærerne er relativt godt fornøyd med de pedagogiske

verktøyene som er en del av arbeidet med FiN STIL. Det ser også ut til at

lærerne har endret sin forståelse av atferdsproblematikk i en positiv retning.

Dette er i samsvar med målsettingene i prosjektet. Aktivitetsnivå har imidlertid

variert relativt mye mellom skolene. Dette kan skyldes at forankringen og

implementeringen av prosjektet ikke har vært god nok i skolene.
 
English: This report presents the results from an evaluation of the

implementation of «FiN STIL» by six schools in Norway. FiN STIL is an

educational model which is meant to prevent and reduce behavior problems

in school. The model is developed at the University of Birmingham where it

is called «Framework of intervention». This evaluation has been using both

qualitative and quantitative methods.
 
Series
Rapport
03/2007

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit