dc.contributor.author | Godheim, Ann Helen Rekdal | |
dc.date.accessioned | 2014-10-01T12:24:11Z | |
dc.date.available | 2014-10-01T12:24:11Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/222621 | |
dc.description | Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2014 | nb_NO |
dc.description.abstract | Ann Helen Rekdal Godheim,
Bachelor i faglærer i kroppsøving og idrettsfag 2014, Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum.
Denne oppgaven tar for seg begrepet tilpasset opplæring i kroppsøving, på grunnskolenivå. Problemstilling for denne oppgaven er: «Hvordan legges det til rette for tilpasset opplæring i kroppsøving i grunnskolen?»
I kapittel 3 belyses temaet tilpasset opplæring ved å henvise til relevant litteratur. Jeg har sett på hva tilpasset opplæring er, og hvordan det tilrettelegges og tilpasses for elevene.
For å svare på problemstillingen benyttet jeg meg av litteraturstudie, og jeg har tatt i bruk fire artikler. Resultatet i denne studien viser at kroppsøvingslærerne har ulike meninger om tilpasset opplæring, og en av de største utfordringene er å planlegge, organisere og tilrettelegge undervisningen for hver enkelt elev. Det er stor variasjon i hvordan hver enkelte skoler og lærere praktiserer tilpasset opplæring i kroppsøving, og de fleste jobber individuelt med tilrettelegging av undervisning. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.title | Tilpasset opplæring i kroppsøving i grunnskolen | nb_NO |
dc.title.alternative | Adapted training in physical education in primary and secundary [sic] school | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 38 | nb_NO |