Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKorbøl, Ola Erling
dc.date.accessioned2014-10-28T07:30:45Z
dc.date.available2014-10-28T07:30:45Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/224660
dc.descriptionBacheloroppgave, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfagnb_NO
dc.description.abstractForfatter: Ola Erling Korbøl Tittel på oppgaven: Spiseforstyrrelser i videregående skole. Problemstilling: «Hvordan skal vi som kroppsøvingslærere i videregående skole oppdage og legge til rette vår undervisning for elevene for å forebygge spiseforstyrrelser?» Teoridelen omhandler de psykologiske kjennetegnene, kroppsbilde, skam og angst. Jeg kommer inn på behandling av spiseforstyrrelser og spiseforstyrrelser i skolen. Det er hovedfokus på anoreksi. Det er også viet et kapitel til tilpasset opplæring. Metoden jeg tok i bruk for å få svar på min problemstilling var kvalitativ metode. Jeg benyttet kvalitativt forskningsintervju der jeg intervjuet to informanter som hadde hatt anoreksi på videregående skole. Jeg hadde en intervjuguide som hjelpemiddel der jeg hadde utformet spørsmål på forhånd. I resultat-og diskusjonsdelen kommer det tydelig frem at en kroppsøvingslærer kan motivere oghjelpe en spiseforstyrret elev til å søke profesjonell hjelp. Kontakt med elevene er essensielt og man må ikke snu ryggen til. Hvis du som kroppsøvingslærer har kunnskap om spiseforstyrrelser kan dette skape trygghet for elever som har en lidelse.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectkroppsøvingnb_NO
dc.subjectforebyggingnb_NO
dc.subjectfolkehelsenb_NO
dc.subjectanoreksinb_NO
dc.titleSpiseforstyrrelser i videregående skolenb_NO
dc.title.alternativeEating disorders in upper secondary schoolnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber37nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel