dc.contributor.author | Nysveen, Arvid | |
dc.date.accessioned | 2014-10-28T08:18:04Z | |
dc.date.available | 2014-10-28T08:18:04Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/224680 | |
dc.description | Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag | nb_NO |
dc.description.abstract | Problemstilling:
I hvilken grad kan kroppsøvingsfaget legitimeres som dannelsesfag for å oppnå livslang bevegelsesglede?
Metode
Litteraturstudie utført med en systematisk gjennomgang av relevant faglitteratur og teori.
Resultat
Resultatet viser at kroppsøvingsfaget kan være med på å skape kroppslig erfaring og dannelse, og bidra som en del av allmenndannelsen. Fagets innhold, aktiviteter og egenart, læring i bevegelse, kan legitimeres for være en del en dannelse for på å skape et grunnlag for fysiske aktivtetsvaner og livslang bevegelsesglede. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | fysisk aktivitet | nb_NO |
dc.subject | kroppsøving | nb_NO |
dc.subject | dannelse | nb_NO |
dc.subject | livsstil | nb_NO |
dc.title | Legitimering av kroppsøvingsfaget som dannelsesfag for livslang bevegelsesglede | nb_NO |
dc.title.alternative | Legitimation of physical education as general education for lifelong joy of movement | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 33 | nb_NO |