dc.contributor.author | Østvang, Jostein | |
dc.date.accessioned | 2014-10-28T08:47:09Z | |
dc.date.available | 2014-10-28T08:47:09Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/224690 | |
dc.description | Bacheloroppgave, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2014 | nb_NO |
dc.description.abstract | Problemstilling:
Hvilken effekt har uteskole på fysisk aktivitet og læringsglede i skolehverdagen?
Metode:
Generell litteraturstudie hvor jeg gikk kritisk gjennom relevant litteratur og forskning for å finne svar på problemstillingen min.
Resultat:
Uteskole synes å ha et stort potensial til å øke motivasjonen til fysisk aktivitet og læringsgleden i skolen. Mye peker mot at uteskole, hvis det brukes riktig, er et godt pedagogisk verktøy for å fremme fysisk aktivitet og læringsglede.
Ved å organisere en uteskoledag ser det ut som at skolen kan sikre et høyere aktivitetsnivå over tid, som vil ha gunstig effekt på den fysiske og psykiske helsen blant barn og unge. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | motivasjon | nb_NO |
dc.subject | fysisk helse | nb_NO |
dc.subject | psykisk helse | nb_NO |
dc.title | Uteskole: et hjelpemiddel til økt fysisk aktivitet og læringsglede? | nb_NO |
dc.title.alternative | Outdoor education: an aid to increased physical activity and learning? | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 27 | nb_NO |