Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorØstvang, Jostein
dc.date.accessioned2014-10-28T08:47:09Z
dc.date.available2014-10-28T08:47:09Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/224690
dc.descriptionBacheloroppgave, faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2014nb_NO
dc.description.abstractProblemstilling: Hvilken effekt har uteskole på fysisk aktivitet og læringsglede i skolehverdagen? Metode: Generell litteraturstudie hvor jeg gikk kritisk gjennom relevant litteratur og forskning for å finne svar på problemstillingen min. Resultat: Uteskole synes å ha et stort potensial til å øke motivasjonen til fysisk aktivitet og læringsgleden i skolen. Mye peker mot at uteskole, hvis det brukes riktig, er et godt pedagogisk verktøy for å fremme fysisk aktivitet og læringsglede. Ved å organisere en uteskoledag ser det ut som at skolen kan sikre et høyere aktivitetsnivå over tid, som vil ha gunstig effekt på den fysiske og psykiske helsen blant barn og unge.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectmotivasjonnb_NO
dc.subjectfysisk helsenb_NO
dc.subjectpsykisk helsenb_NO
dc.titleUteskole: et hjelpemiddel til økt fysisk aktivitet og læringsglede?nb_NO
dc.title.alternativeOutdoor education: an aid to increased physical activity and learning?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.source.pagenumber27nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel