• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Streben etter suksess.

Martinez Lunde, Ida-Cheyenne
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Lunde.pdf (822.5Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2391299
Date
2015
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade [99]
Abstract
Norsk:

Formålet med oppgaven var å undersøke hvilke faktorer som påvirker elevens evne til å

gjøre lekser ved namibiske skoler. Ved bruk av kvalitativ metodeforskning har jeg innhentet

data fra elever, lærere og rektor. Svarene jeg fikk av informantene viser at det er flere

faktorer som påvirker elevene i deres arbeid med lekser. Noen av disse faktorene er elevenes

sosioøkonomiske bakgrunn, skole-hjem-samarbeid og tilgang på læringsutstyr. Fattigdom på

ulike nivå – nasjonalt og lokalt – har vist seg å være den overordnede årsaken. Under

oppholdet kom det frem at praksisskolen har satt i gang tiltak for å hjelpe elevene med

lekser, men jeg har avslutningsvis kommet med forslag til flere og bedre tiltak på skolenivå.
 
English:

The aim of this study was to examine which factors that contribute to the pupils’ ability to do their homework in Namibian schools. I have used qualitative research methods to gather data from pupils, teachers and the principal at the respected school. From my data, I have found several factors that affect the pupils in doing their homework. Some of these factors have proven to be the pupils’ socioeconomic background, home – school cooperation and the access to teaching material. The most important factor that also affects all other factors – is poverty, should it be on a national or a local level. During my stay in Namibia, I experienced that my school of practice has shown some effort in helping the pupil’s with homework. However, I have attempted to come with other ideas to help pupils with their homework at the very end of this paper.
 
Description
Internasjonal bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2015.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit