Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorEnkerud, Tonje
dc.date.accessioned2016-06-12T08:00:03Z
dc.date.available2016-06-12T08:00:03Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2392305
dc.descriptionBacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016nb_NO
dc.description.abstractForfatter: Tonje Enkerud, Faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016. Høgskolen i Hedmark, avdeling Elverum, folkehelsefag. Tittel: Tilpasset opplæring for funksjonshemmede elever. Problemstilling: Hvordan kan man ivareta tilpasset opplæring i kroppsøvingsfaget for funksjonshemmede elever? Oppgaven belyser hvilke faktorene som er viktige for å kunne ivareta tilpasset opplæring for elever med funksjonsnedsettelser. Metode: Oppgaven er basert gjennom en litteraturstudie. For å svare på problemstillingen som nevnt ovenfor har jeg brukt litteraturstudie med kvalitativ metode, og sett på flere ulike artikler innenfor temaet. Litteraturstudie var obligatorisk og bestemt fra Høgskolen på forhånd. Resultat: Resultatet viser at skolene håndterer ulike situasjoner med funksjonshemmede elever i undervisningen på forskjellige måter. Den største utfordringen for kroppsøvingslærerne er å planlegge, organisere og tilrettelegge undervisningen for denne type elevgruppe på en tilstrekkelig god måte. Tilpasset opplæring påvirkes spesielt av om læreren gir mulighet for elevmedvirkning i planleggingen og organiseringen av kroppsøvingsundervisningene. Dersom læreren legger opp for elevmedvirkning, blir tilretteleggingen bedre blant funksjonshemmede elever, samt mestring og motivasjon vil øke. Funksjonshemmede elever ønsker å delta mer i kroppsøvingsfaget enn det som blir tilrettelagt i dag. Nøkkelbegreper: Tilrettelegging, mestring, inkludering, elevmedvirkning, klasse- og læringsmiljø.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectlitteraturstudienb_NO
dc.subjecttilpasset opplæringnb_NO
dc.subjectkroppsøvingnb_NO
dc.subjectkroppsøvingsfagnb_NO
dc.subjectutviklingshemmedenb_NO
dc.subjectutviklingshemmingnb_NO
dc.subjectfunksjonsnedsettelsernb_NO
dc.subjectelevernb_NO
dc.subjectkroppsøvingslærernb_NO
dc.subjecttilretteleggingnb_NO
dc.subjectelevmedvirkningnb_NO
dc.subjectmestringnb_NO
dc.subjectlæringsmiljønb_NO
dc.titleTilpasset opplæring for funksjonshemmede elevernb_NO
dc.title.alternativeAdapted education for disabled studentsnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330nb_NO
dc.source.pagenumber49nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge