Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJenssen, Øystein Timberlid
dc.date.accessioned2016-06-12T18:11:33Z
dc.date.available2016-06-12T18:11:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2392311
dc.descriptionBacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2016nb_NO
dc.description.abstractForfatter Øystein Timberlid Jenssen Innhold Dette litteraturstudiet tar for seg problemstillingen; hvordan trives gutter og jenter i kroppsøving? Oppgaven bygger på fire forskningsartikler som tar for seg forholdet til kroppsøving blant gutter og jenter, hva som kan påvirke trivsel i kroppsøving på en negativ og positiv måte og hva gutter og jenter ønsker i kroppsøving. Resultater i forskningen viser at gutter i en større oppslutning har et bedre forhold til faget og dette skyldes mye av innholdet i faget og hvordan faget praktiseres. Av resultatene funnet i forskning og diskusjonen rundt disse, har jeg konkludert med i oppgaven at læringsklima, variasjon av innhold og stimulering av de grunnleggende psykologiske behovene kompetanse, autonomi og tilhørighet, er sentralt i forhold til trivsel i kroppsøving. Disse faktorene burde legges til rette slik at de møter både jenter og gutters interesser.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectlitteraturstudienb_NO
dc.subjecttrivselnb_NO
dc.subjectkroppsøvingsfagnb_NO
dc.subjectkroppsøvingnb_NO
dc.subjectlæringsklimanb_NO
dc.subjectlæringsmiljønb_NO
dc.subjectgutternb_NO
dc.subjectjenternb_NO
dc.subjectautonominb_NO
dc.subjectsosial tilhørighetnb_NO
dc.titleTrivsel blant gutter og jenter i kroppsøvingnb_NO
dc.title.alternativeEnjoyment among boys and girls in physical educationnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330nb_NO
dc.source.pagenumber41nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel