Blar i Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education på tittel
Viser treff 94-100 av 100
-
Utagerende barn og sosial kompetanse
(Bachelor thesis, 2018)Norsk: I denne oppgaven har jeg hatt fokus på sosial kompetanse og hvilken rolle de voksne har for å inkludere de utagerende barna i barnegruppen. Min problemstilling er: Hvordan kan barnehagepersonalet benytte seg av ... -
Utrygg tilknytning i barnehagen.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: I min bacheloroppgave har jeg valgt å fokusere på utrygg tilknytning hos de yngste barna i barnehagen. Målet mitt med oppgaven var å finne ut hva utrygg tilknytning er og hvordan tilrettelegge for trygg tilknytning ... -
«Vi har undret oss over kongler mange ganger før»
(Bachelor thesis, 2018)Norsk: Dette er en bachelor ved Høgskolen Innlandet, avdeling Hamar, Luna, våren 2018. Hovedfokuset for dette studiet har vært barns utvikling, lek og læring. I denne oppgaven er det tatt utgangspunkt i hvilken rolle ... -
Voksenrollen i barns kroppslige lek.
(Bachelor thesis, 2016)Norsk: I denne oppgaven tar jeg for meg voksenrollen i barnehagebarns kroppslige lek. Den kroppslige leken er en stor del av barnas hverdag i barnehagen. Hvordan barnehagens ansatte ser på denne typen lek er viktig for ... -
Voksenrollen og sosial kompetanse i barnehagen.
(Bachelor thesis, 2016)Norsk: Tema for denne oppgaven er hvordan personalet i barnehagen kan hjelpe barn som sliter med innagerende atferd i møte med jevnaldrende barn, slik at de får et godt samspill. Formålet med oppgaven er å sette søkelyset ... -
Å plutselig bli stor. Om overgangen fra småbarnsavdeling til avdeling for store barn.
(Bachelor thesis, 2017)Norsk: Denne oppgaven handler om utfordringene barn møter i overgangen mellom småbarnsavdeling og avdeling for store barn, og hvordan barnehagen ivaretar barnas behov for omsorg og tilknytning. Antall voksne halveres og ... -
Å være sammen i/om bevegelsen. Kroppslig samspill med de yngste barna.
(Bachelor thesis, 2018)Norsk: Denne oppgaven tar for seg de yngste barnas kroppslige samspill og hvordan vi som voksne og ansatte i barnehagen kan møte og besvare dette samspillet. Min nysgjerrighet har vært rettet mot bevegelsen og hvordan man ...