• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ledelsens betydning for ettåringenes oppstart og hverdag i barnehagen.

Engen, Gunn-Aase
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Engen.pdf (646.7Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2414121
Date
2016
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education [100]
Abstract
Norsk:

Som leder i barnehagen har du ansvar for å kvalifisere og veilede personalet til å se, forstå

og møte tilknytningsbehovene hos de yngste barna som en viktig del av det pedagogiske

arbeidet. Er det fokus i barnehagene på de yngste barnas emosjonelle behov, og har de

kunnskap om tilknytningsteorier og nære omsorgspersoner? For å sikre kvaliteten i

barnehagene er det styreren og den pedagogiske lederen som gjennom et tett samarbeid har

ansvaret for å veilede, videreutvikle og engasjere, og på denne måten sørge for at

barnehagen har kvalifiserte ansatte.

Oppgavens resultater gir inntrykk av at ledelsen har kunnskap om, og bruker veiledning

som et verktøy for å heve kompetansen til de øvrige ansatte i jobben, slik at de på best

mulig måte kan imøtekomme barnas ulike behov når de starter i barnehagen. Samtidig

utrykker de at det er vanskelig å imøtekomme behovet for en fast tilknytningsperson for det

enkelte barnet.
 
English:

As a leader, you have the responsibility to guide and help your colleague to see and understand the need of affiliation for the youngest children in the kindergarten. This is an important part of the educational work. Do the kindergartens focus on the younger children`s needs, and is there enough knowledge regarding this topic? The department manager and the educational leader have to work close together to secure the quality regarding guidance, development and enthusiasm, and though that make sure to hire qualified staff.

The thesis result gives the impression that the management has knowledge of, and uses guidance as a tool to enhance the expertise of the other employees in the kindergarten. By doing this, they can accommodate children`s different needs, when they start in the kindergarten. The results also show that it is difficult to accommodate the need for an attachment system to give each children individual follow-up.
 
Description
Bacheloroppgave, barnehagelærerutdanning, 2016.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit