Browsing Master i spesialpedagogikk - rådgivning og endring by Title
Now showing items 41-46 of 46
-
”Tapt” skolegang: skolekarrierer hos elever i voksenopplæring: hvorfor gikk det som det gikk?: en narrativ analyse av deres opplevelser av egen skolehistorie
(Master thesis, 2012)Bakgrunn og formål: Voksne mennesker som ikke har lært grunnleggende ferdigheter som lesing og skriving er en elevkategori som utgjør en stor del av elevene i den kommunale voksenopplæringen hvor jeg arbeider. En tydelig ... -
Tidlig innsats – et satsingsområde de siste årene : Hvordan vises denne strategien innenfor barnehagesektoren når det kommer til barns språkutvikling?
(Master thesis, 2015)Utgangspunktet for denne kvalitative studien er fokuset som har vært på tidlig innsats de siste årene. Dette fokuset kommer til uttrykk gjennom flere Stortingsmeldinger (Kunnskapsdepartementet, 2006-2007, 2008-2009, ... -
Tilfriskning og sosial nettverksbygging: En kvalitativ studie om jenter med spiseforstyrrelser som eksponerer eget liv og sykdom på sosiale medier
(Master thesis, 2017)Oppgavens tittel: Tilfriskning og sosial nettverksbygging: En kvalitativ studie om jenter med spiseforstyrrelser som eksponerer eget liv og sykdom på sosiale medier Hensikt: I oppgaven studerer jeg jenter med spiseforstyrrelser ... -
Tilpasset opplæring : i spenningsfeltet mellom ordinær undervisning og spesialundervisning
(Master thesis, 2012) -
Trygghet betyr alt! På hvilken måte viser barnehagelærere at de benytter sin kompetanse til å oppdage og forebygge tilknytningsvansker på småbarnsavdeling?
(Master thesis, 2015-11-18)Oppgaven tar for seg følgende problemstilling: ”På hvilken måte viser barnehagelærere at de benytter sin kompetanse til å oppdage og forebygge tilknytningsvansker på småbarnsavdeling?” Hensikten med oppgaven er å sette ... -
«Tunga rett i munnen og hue klart!» : Pedagogers beskrivelse av profesjonalitet i møte med atferd som utfordrer.
(Master thesis, 2017)Denne masteroppgaven har som utgangspunkt en undring over hvordan pedagoger vurderer og beskriver sin profesjonalitet i utfordrende møter, samt i hvilken grad kan og eventuelt bør anerkjennelsesbegrepet forstås innenfor ...