dc.contributor.author | Einstulen, Joakim | |
dc.date.accessioned | 2017-07-31T13:09:29Z | |
dc.date.available | 2017-07-31T13:09:29Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2449585 | |
dc.description | Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2017 | nb_NO |
dc.description.abstract | Innledning: Inneholder valget av problemområde og problemstillingen som er: Hvilke faktorer påvirker elevens motivasjon i lys av selvbestemmelse teorien? Og underproblemstillingen som er Hvilket konsekvenser får dette for lærerne i arbeid med elevene?
Teori: Innholdet i dette kapittelet er teori som er sentral for min problemstilling. Hovedfokuset i teoridelen er på motivasjon og selvbestemmelsesteorien.
Metode: For å svare på denne oppgaven har jeg brukt ett litteraturstudie. Dette kapittelet forklarer sentrale begreper i metode, søkeprosessen og valg av artikler.
Resultater: Her blir artiklene jeg har valgt forklart om hvilke metoder de har brukt og hvilke resultatet de fant i artiklene. Det er fire artikler som handler om motivasjon hos eleven og selvbestemmelsesteorien.
Diskusjon: I denne delen av oppgaven diskuterer jeg funnene i artiklene opp mot problemstillingen og teori.
Konklusjon: Konklusjon er at det er mange faktorer som påvirker elevens indre motivasjon. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | kroppsøving | nb_NO |
dc.subject | autonomi | nb_NO |
dc.subject | selvbestemmelse | nb_NO |
dc.subject | motivasjon | nb_NO |
dc.title | Elevens indre motivasjon: I lys av selvbestemmelsesteorien | nb_NO |
dc.title.alternative | Students intrinsic motivation: In light of self- determenation theory | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Samfunnsvitenskapelige idrettsfag: 330 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 47 | |