dc.contributor.author | Nymark, Simen | |
dc.date.accessioned | 2017-08-01T13:15:17Z | |
dc.date.available | 2017-08-01T13:15:17Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2449640 | |
dc.description | Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2017 | nb_NO |
dc.description.abstract | Formål: Formålet med oppgaven er å se virkningen av enkle tiltak for å inspirere til innsats i kroppsøvingsfaget.
Problemstilling: Hvordan kan kroppsøvingslærer inspirere til innsats ved bruk av growth mindset i kroppsøvingsfaget?
Metode: Litteraturstudie av fire fagfellevurderte artikler og annet relevant pensum.
Resultat: Resultatet i denne litteraturstudien er at teorien growth mindset kan brukes som en metode i både kroppsøving og i andre fag for å bevisstgjøre elevers syn på sine egne utviklingsmuligheter og potensiale, slik at de kan prestere bedre på kort tid. Litteraturstudien viser i tillegg at det er elever med lav måloppnåelse som hadde den beste fremgangen i sine prestasjoner. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | kroppsøving | nb_NO |
dc.subject | kroppsøvingsfag | nb_NO |
dc.subject | mestring | nb_NO |
dc.subject | growth mindset | nb_NO |
dc.title | Growth mindset som metode for å fremme innsats i kroppsøvingsfaget | nb_NO |
dc.title.alternative | Growth mindset as a method to promote effort in physical education | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Samfunnsvitenskapelige idrettsfag: 330 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 51 | |