dc.contributor.author | Vangen, Hildegunn | |
dc.date.accessioned | 2017-08-02T09:27:11Z | |
dc.date.available | 2017-08-02T09:27:11Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2449698 | |
dc.description | Bacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2017 | nb_NO |
dc.description.abstract | Problemstilling: Skal kroppsøving være et aktivitets- eller læringsfag?
Metode: Kvalitativ studie med basis i litteratur og forskning. Jeg vil i dette kapittelet gjøre rede for ulike metoder, min studie og søkeprosess.
Resultat: Ut i fra diskusjonen i denne oppgaven, viser studien til at kroppsøving skal fremstå som et læringsfag. Ved at kroppsøvingsfaget legitimeres som et læringsfag, vil det være med på allmenndannelsen for elevene. I denne oppgaven er fysisk-motoriske ferdigheter en sentral del for dannelsen i kroppsøvingsfaget. Videre viser studien til at læringen som forekommer skjer gjennom aktiviteten, som igjen fører til et bidrag til elevenes helse. Arnolds tre dimensjoner, læring i, om og gjennom bevegelse, står sentralt for resultatene i denne studien. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | kroppsøving | nb_NO |
dc.subject | fysisk-motorisk kompetanse | nb_NO |
dc.subject | dannelse | nb_NO |
dc.title | Kroppsøving – læring i, om eller gjennom bevegelse? | nb_NO |
dc.title.alternative | Phsyical education – education in, about or through movement? | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Samfunnsvitenskapelige idrettsfag: 330 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 49 | |