• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i faglærerutdanning i musikk
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i faglærerutdanning i musikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tilpasset opplæring i musikk; en utfordring?

Aho, Didrik
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Aho.pdf (449.9Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2458878
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i faglærerutdanning i musikk [14]
Abstract
Norsk:

Denne oppgaven belyser hvilke rammefaktorer som kan gi utfordringer knyttet til en tilpasset opplæring i musikk. Det drøftes hvilke utfordringer hver rammefaktor kan gi, og årsaken til at rammefaktorene kan være utfordrende i musikkfaget. Oppgaven baserer seg på et intervju som gjort med en musikklærer på en ungdomsskole og drøfter svarene opp mot oppslag i media og lovverk.

Underveis i oppgaven kommer det fram, blant annet, at lærer- og elevforutsetninger, klassestørrelser, utstyr, men også hvordan musikkfaget prioriteres på den enkelte skole, kan ha noe å si for en tilpasset opplæring i musikk. Den belyser spesielt viktigheten av at musikklæreren har utdanning i faget, da det er læreren som, til sjuende og sist, avgjør om de andre rammefaktorene blir benyttet på best mulig måte i selve undervisningen.
 
English:

This thesis finds some of the frame factors that could challenge the adapted education in music. It is also writing about how each frame factor such as, size of the class, the lack of instruments, the knowledge of the teacher and the students, can challenge the adapted education in music.

It’s based on one interview with a music teacher on a secondary school. And compares some of the answers to articles in the media, and the law. This thesis is also writing about the importance of a music teacher with education. It is, after all, the teacher who decide how to use the other frame factors for the best.
 
Description
Bacheloroppgave i faglærerutdanning i musikk ved Høgskolen i Innlandet 2017.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit