• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i faglærerutdanning i musikk
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i faglærerutdanning i musikk
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tilpasset opplæring i musikk; en utfordring?

Aho, Didrik
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
Aho.pdf (449.9Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2458878
Utgivelsesdato
2017
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor i faglærerutdanning i musikk [14]
Sammendrag
Norsk:

Denne oppgaven belyser hvilke rammefaktorer som kan gi utfordringer knyttet til en tilpasset opplæring i musikk. Det drøftes hvilke utfordringer hver rammefaktor kan gi, og årsaken til at rammefaktorene kan være utfordrende i musikkfaget. Oppgaven baserer seg på et intervju som gjort med en musikklærer på en ungdomsskole og drøfter svarene opp mot oppslag i media og lovverk.

Underveis i oppgaven kommer det fram, blant annet, at lærer- og elevforutsetninger, klassestørrelser, utstyr, men også hvordan musikkfaget prioriteres på den enkelte skole, kan ha noe å si for en tilpasset opplæring i musikk. Den belyser spesielt viktigheten av at musikklæreren har utdanning i faget, da det er læreren som, til sjuende og sist, avgjør om de andre rammefaktorene blir benyttet på best mulig måte i selve undervisningen.
 
English:

This thesis finds some of the frame factors that could challenge the adapted education in music. It is also writing about how each frame factor such as, size of the class, the lack of instruments, the knowledge of the teacher and the students, can challenge the adapted education in music.

It’s based on one interview with a music teacher on a secondary school. And compares some of the answers to articles in the media, and the law. This thesis is also writing about the importance of a music teacher with education. It is, after all, the teacher who decide how to use the other frame factors for the best.
 
Beskrivelse
Bacheloroppgave i faglærerutdanning i musikk ved Høgskolen i Innlandet 2017.

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit