dc.contributor.author | Aho, Didrik | |
dc.date.accessioned | 2017-10-06T09:20:02Z | |
dc.date.available | 2017-10-06T09:20:02Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2458878 | |
dc.description | Bacheloroppgave i faglærerutdanning i musikk ved Høgskolen i Innlandet 2017. | nb_NO |
dc.description.abstract | Norsk:
Denne oppgaven belyser hvilke rammefaktorer som kan gi utfordringer knyttet til en tilpasset opplæring i musikk. Det drøftes hvilke utfordringer hver rammefaktor kan gi, og årsaken til at rammefaktorene kan være utfordrende i musikkfaget. Oppgaven baserer seg på et intervju som gjort med en musikklærer på en ungdomsskole og drøfter svarene opp mot oppslag i media og lovverk.
Underveis i oppgaven kommer det fram, blant annet, at lærer- og elevforutsetninger, klassestørrelser, utstyr, men også hvordan musikkfaget prioriteres på den enkelte skole, kan ha noe å si for en tilpasset opplæring i musikk. Den belyser spesielt viktigheten av at musikklæreren har utdanning i faget, da det er læreren som, til sjuende og sist, avgjør om de andre rammefaktorene blir benyttet på best mulig måte i selve undervisningen. | nb_NO |
dc.description.abstract | English:
This thesis finds some of the frame factors that could challenge the adapted education in music. It is also writing about how each frame factor such as, size of the class, the lack of instruments, the knowledge of the teacher and the students, can challenge the adapted education in music.
It’s based on one interview with a music teacher on a secondary school. And compares some of the answers to articles in the media, and the law. This thesis is also writing about the importance of a music teacher with education. It is, after all, the teacher who decide how to use the other frame factors for the best. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | tilpasset opplæring | nb_NO |
dc.subject | musikk | nb_NO |
dc.subject | musikkundervisning | nb_NO |
dc.title | Tilpasset opplæring i musikk; en utfordring? | nb_NO |
dc.title.alternative | Adapted education in music; a challenge? FM3 2017 | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 33 | nb_NO |