• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i faglærerutdanning i musikk
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i faglærerutdanning i musikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Relasjonen musikk og psykologisk velvære

Caplin, Michael Thomas
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Caplin.pdf (295.1Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2458884
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i faglærerutdanning i musikk [14]
Abstract
Norsk:

Denne oppgaven fokuserer på sammenhengen mellom musikk og velvære sett fra et positivpsykologisk perspektiv. Jeg har ved å undersøke litteratur i fagområdene velværeforskning og musikkforskning undersøkt hvordan gjennomførelse av musikkaktiviteter kan bidra til den subjektive oppfattelsen av velvære. Min metodikk i denne oppgaven har bestått av en systematisk gjennomgang av et utvalg av litteraturen innen de aktuelle fagområdene. Studiene som er presentert i oppgaven omhandler både barn, voksne og eldre, og gir antydninger til at musikk kan virke både som emosjonsregulerende agent for å fremme positive emosjoner, at musikk kan stimulere selvtillit og en følelse av mening, samt at gjennomføring av musikkaktiviteter kan skape og forsterke gode sosiale relasjoner mellom mennesker.
 
English:

This thesis focuses on the relationship between well-being and music, viewed from a perspective of positive psychology. I have through literary review of research regarding well-being and research on music, examined how execution of a musical activity can affect subjectual perceptions of well-being. My approach on the subjects at hand has been from a purely theoretical point of view, utilizing a method of systematic literary review. The research presented here includes both children, adults and seniors and gives indications of music having an emotional self-regulatory efficacy. The results also suggest that music can rouse and stimulate both self-esteem and a sense of meaning, and that collective participation and execution of a musical activity can spur and maintain positive social interpersonal relationships.
 
Description
Bacheloroppgave i faglærerutdanning i musikk ved Høgskolen i Innlandet 2017.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit