• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bildebøker som en tidlig språkstimulerende aktivitet for de yngste barna.

Ree- Lindstad, Adeline Høy
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Ree_Lindstad.pdf (443.7Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2477166
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education [100]
Abstract
Norsk:

Jeg har i denne bacheloroppgaven valgt å fokusere på de yngste barnas språkstimulering og bildebøker som en del av det. I oppgaven har jeg valgt å gjøre en empiri.

Problemstillingen min er: ”Hvordan ser personalet i intervjubarnehagene på viktigheten av tidlig språkutvikling for de yngste barna og hvordan er fokuset på bildebøker som en del av språkutviklingen?

Teorien jeg har valgt å ha med i oppgaven er: viktigheten av tidlig språkstimulering, barnehagelæreren en viktig forutsetning for språkmiljøet, bildebøker som en språkstimulerende aktivitet, høytlesning, sosiokulturell læringsteori og dialogisme. Videre i oppgaven presenterer jeg analysen og mine funn fra intervjuene. Jeg tar for meg de ansattes bevissthet rundt tidlig språkstimulering og bøker som en del av språkstimuleringen. En hovedkonklusjon er at personalet la vekt på tidlig språkstimulering, og at de brukte bøker bevisst.
 
English:

In this bachelor assignment I have chosen to focus on the youngest children's language stimulation and picture books as part of it. I have chosen to make an empirical study.

My topic question is: "How do the interviewees see the importance of early language development for the youngest children and how is the focus on picture books as part of language development?

The theory I have chosen to include in the assignment is: the importance of early language stimulation, the kindergarten teacher as an important prerequisite for the language environment, picture books as a language stimulating activity, reading, sociocultural learning theory and dialogue. I present the analysis and my findings from the interviews. I consider the employees' awareness of early language stimulation and books as part of language stimulation. One main conclusion is that staff emphasized early language stimulation and that they used books consciously.
 
Description
Bacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2017.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit