• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tilvenning for ettåringene i barnehagen.

Nyborg, Jannecke
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Nyborg.pdf (583.2Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2479084
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education [100]
Abstract
Norsk:

I denne oppgaven retter jeg fokus mot hvilke faktorer som kan bidra til en god tilvenning for ettåringene i barnehagen. Antallet av ettåringer som starter i barnehagen er økende og med det øker behovet for en kompetanse rundt hvem ettåringen er. Gjennom bruk av teori fra blant annet Bowlby og Berit Bae belyses viktigheten av tilknytning og barns medvirkning for å legge til rette for en god tilvenning. Gjennom kvalitativt forskningsintervju belyser jeg hva to barnehagelærere legger til grunn for hva en god tilvenning for ettåringene er. Mine funn drøftes opp mot relevant teori, før jeg oppsummerer oppgaven sett i lys av min problemstilling: «Hvordan legge til rette for en god tilvenning for ettåringene i barnehagen sett i lys av barns medvirkning?»
 
English:

In this assignment I focus on what factors can contribute to a good addiction for the one-year-olds in kindergarten. The number of one-year-olds starting in kindergartens is increasing, increasing the need for competence about who the one-year-old is. Through the use of theory from, among others, Bowlby and Berit Bae, the importance of association and child participation is highlighted in order to facilitate a good addiction. Through qualitative research interviews, I highlight what two kindergarten teachers base on what a good addiction for the one-year-olds is. My findings are discussed with relevant theory before I summarize the task in view of my problem: "How to facilitate a good addiction for the one-year-olds in kindergarten in light of children's participation?"
 
Description
Bacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2017.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit