• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Anerkjennelse som grunnlag for en vellykket identitetsdannelse.

Timmer, Helene
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
Timmer.pdf (289.1Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2495615
Utgivelsesdato
2016
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade [105]
Sammendrag
Norsk:

Dannelse er en sentral del av skolens mandat, og dermed også en sentral del av lærerens arbeid. Honneth mener at en vellykket identitetsdannelse er et resultat av anerkjennelse på tre ulike nivåer: kjærlighet, respekt og selvverdsettelse. Ved å se på skolens mandat i lys av Honneths teori blir lærerens utførelse av anerkjennelse, ovenfor sine elever, en nødvendighet i deres profesjon. Lærerens kunnskap om hvordan disse ulike formene for anerkjennelse kan praktiseres, kan være et redskap han eller hun tar i bruk for å utføre sitt arbeid i forhold til å hjelpe elever i deres dannelsesprosess.
 
English:

Forming of identity is a key part of the school's mandate, and thus also a central part of the teacher's work. Honneth believes that a successful identity formation is a result of recognition on three different levels: love, respect and self-appreciation. By looking at the school's mandate in the light of Honneth's theory, it is clear that it is necessary for teachers in their profession to recognize their students. The teachers´ knowledge of how these various forms of recognition can be practiced, can be a tool he or she can use to carry out their work in relation to help students in their forming of identity.
 
Beskrivelse
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2016.

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit