dc.contributor.author | Pedersen, Marthe Berger | |
dc.date.accessioned | 2018-04-25T11:29:47Z | |
dc.date.available | 2018-04-25T11:29:47Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2495911 | |
dc.description | Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2016. | nb_NO |
dc.description.abstract | Norsk:
Denne bacheloroppgaven tar for seg hvordan filosofi som metode i grunnskolen skal kunne bidra til å fremme elevenes kritiske tenkning. Med støtte fra ulike kilder argumenteres det for hvordan kritisk tenkning er fundamentalt for de grunnleggende ferdighetene, og er en nødvendig kompetanse i møte med fremtidens samfunn. Det legges frem erfaringer knyttet til bruk av filosofi som metode, som peker spesielt på positiv utvikling i lesing, skriving og muntlige ferdigheter | nb_NO |
dc.description.abstract | English:
This bachelor thesis examines how philosophy as a method can help to promote students' critical thinking in secondary school. The thesis advocates with support from various sources, how critical thinking is fundamental to the elementary skills and is a necessary competence when facing the future society. Further, it presents experiences related to the use of philosophy as a method, pointing especially on progress in reading, writing and oral skills. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | GLU | nb_NO |
dc.subject | kritisk tenkning | nb_NO |
dc.subject | skolen | nb_NO |
dc.subject | filosofi | nb_NO |
dc.subject | metode | nb_NO |
dc.title | Å tenke i alle fag - Fundamentet for de grunnleggende ferdighetene. | nb_NO |
dc.title.alternative | To Think in all Subjects - The Foundation for the Elementary Skills. | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 28 | nb_NO |