• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Religiøse høytidsmarkeringer i skolen

Bråthen, Madelen
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Braathen.pdf (349.4Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2498503
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade [99]
Abstract
Norsk:

Denne bacheloroppgaven handler om utfordringer og viktige prinsipper i markeringen av ulike religiøse høytider på skolen. I oppgaven har jeg valgt å legge særlig vekt på de muslimske høytidene id al-Fitr og id al-Adha. Jeg har valg litteraturstudie som metode, og sett på eksisterende litteratur om temaet. Jeg skal se på mangfoldet i det norske samfunnet, hvorfor man på bakgrunn av dette burde markere ulike høytider, og hva de to muslimske høytidene handler om. Til slutt i oppgaven vil jeg drøfte hvordan man kan markere de to idene i skolen, utfordringer ved disse aktivitetene og fordelene ved å gjennomføre dette.
 
English:

This thesis is based on challenges and important principles in the marking of religious holidays in school. In the assignment I’ve chosen to pay attention to the Muslim holidays id al-Fitr and id al-Adha. As method I have chosen literature study, and looked at existing literature about my chosen subject. I’m going to look at the diversity in the Norwegian society, why the school should be marking different religious holidays, and the background for the two Muslim holidays. At the end, I will discuss how to mark the holidays in school, challenges with the activities I’ve suggested, and the benefit of implementing these activities in lectures.
 
Description
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2017.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit