Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBråthen, Madelen
dc.date.accessioned2018-05-18T08:16:40Z
dc.date.available2018-05-18T08:16:40Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2498503
dc.descriptionBacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2017.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Denne bacheloroppgaven handler om utfordringer og viktige prinsipper i markeringen av ulike religiøse høytider på skolen. I oppgaven har jeg valgt å legge særlig vekt på de muslimske høytidene id al-Fitr og id al-Adha. Jeg har valg litteraturstudie som metode, og sett på eksisterende litteratur om temaet. Jeg skal se på mangfoldet i det norske samfunnet, hvorfor man på bakgrunn av dette burde markere ulike høytider, og hva de to muslimske høytidene handler om. Til slutt i oppgaven vil jeg drøfte hvordan man kan markere de to idene i skolen, utfordringer ved disse aktivitetene og fordelene ved å gjennomføre dette.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: This thesis is based on challenges and important principles in the marking of religious holidays in school. In the assignment I’ve chosen to pay attention to the Muslim holidays id al-Fitr and id al-Adha. As method I have chosen literature study, and looked at existing literature about my chosen subject. I’m going to look at the diversity in the Norwegian society, why the school should be marking different religious holidays, and the background for the two Muslim holidays. At the end, I will discuss how to mark the holidays in school, challenges with the activities I’ve suggested, and the benefit of implementing these activities in lectures.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectGLUnb_NO
dc.subjectKRLEnb_NO
dc.subjecthøytidernb_NO
dc.subjectmarkeringernb_NO
dc.titleReligiøse høytidsmarkeringer i skolennb_NO
dc.title.alternativeReligious observances marking in schoolnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber30nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel