• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uteskole og læringsutbytte

Johansen, Mona
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Johansen_M.pdf (429.7Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2505071
Date
2017
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade [105]
Abstract
Norsk:

Formålet med denne oppgaven var å se på hvordan uteskole påvirker elevers læringsutbytte. Jeg har benyttet meg av kvalitativ forskningsmetode hvor jeg har intervjuet fire lærere med ulike bakgrunner.

Teorien viser til ulike fordeler ved bruk av uteskole, men det finnes lite teori på teamet jeg har valgt for oppgaven. Funnene er derfor drøftet i lys av hva vi vet uteskole kan bidra til for elever, hvordan man kan sikre seg læringsutbytte ved undervisning og at elever har ulike forutsetninger for læring.

Resultatene fra undersøkelsen viser at informantene har en positiv holdning til uteskole, men at det fortsatt også brukes for å fremme det sosiale miljøet og for å få fysisk aktivitet inn i skolehverdagen. Det kommer likevel frem at det er gode muligheter for å kunne oppnå et tilfredsstillende læringsutbytte ved bruk av uteskole så lenge man integrerer for- og etterarbeid som en del av undervisningen.
 
English:

The purpose of this assignment was to look at how outdoor learning affects students’ learning outcomes. I have used a qualitative research method where I’ve interviewed four teachers with different backgrounds.

The theory refers to different benefits of using outdoor education, but there is not a lot of theory on the assignments focus area. The discoveries are therefore discussed with emphasis on what we know outdoor education can contribute for students, how to ensure learning outcome and that students have different learning conditions.

The results from the survey show that the informants have a positive attitude towards outdoor learning, but that it’s still sometimes used for social and physical purposes. Still, it appears that there are good possibilities for achieving a satisfactory learning outcome using outdoor education as long as preparatory- and follow-up work are an integrated part of the learning process.
 
Description
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2017.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit