Muntlig elevdeltakelse i engelskundervisning
Abstract
Norsk:
Elevers vanskeligheter med å tørre å prate engelsk i undervisningen er en utfordring som det trengs å ta tak i. Mange elever sitter med ferdigheter de velger å ikke vise fram, og det finnes flere grunner til at det er slik, og forslag til hva som kan gjøres for å bedre dette. En av de største årsakene er elevenes redsel for å bli gjort narr av i klassen for å ha sagt noe feil. Større fokus på miljøet i klassen, i tillegg til mer forberedelse for elevene, er to ting som kan være med å hjelpe på elevenes vegring for å prate engelsk. English:
Pupil`s struggling with being insecure and afraid of speaking English in activities in class is a problem that needs to be taken hand of. There are a lot of reasons why pupils behave like this, and a lot of different ways they can get help. One of the biggest reasons behind their shyness, and their problems, are other pupils in class making fun of oral mistakes. A better environment for learning and more preparation for the pupils are a couple of ways to help them on their way to feel good about speaking.
Description
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2017.