• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

En studie om læreres refleksjoner rundt et samlivsbrudd påvirkning på elevers sosiale ferdigheter og faglige læring

Eriksen, Hege Lunde
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Eriksen.pdf (614.5Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2505341
Date
2018
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade [105]
Abstract
Norsk:

I dagens samfunn velger hvert 5. samboerpar med felles barn å gå fra hverandre, mens ca 9000 gifte par skiller seg. De aller fleste barn viser reaksjoner på et samlivsbrudd som varer lengre enn ett år. Disse reaksjonene kommer til uttrykk i skolen og kan påvirke både den faglige læringen, samt de sosiale ferdighetene, på godt og vondt. Med dette som bakgrunn har jeg valgt en kvalitativ metode, der jeg har intervjuet 3 lærere for å finne ut av deres erfaringer med håndtering av og refleksjoner rundt et samlivsbrudd påvirkning på barn i skolen. Viktige funn som jeg har kommet frem til er at lærerne hadde gode refleksjoner som stemmet overens med mye av forskningen som allerede er gjort. Likevel var det et stort fokus på de negative ringvirkningene av et samlivsbrudd og lite om de positive. Lærerne var også veldig opptatt av de praktiske følgene, deriblant dårligere lekseoppfølging.
 
English:

In today's society every 5. cohabitants with common children, choose to go from each other, while approximately 9000 married couples divorce. The majority of children shows reactions of a separation which can lasts longer than one year. These reactions are expressed in school and can affect both the academic learning, as well as the social skills, both good and bad. With this as a background, I have chosen a qualitative method, where I've interviewed 3 teachers to find out their experience with the dealing with and reflections on a cohabiting impact on children in school. Important discoveries are that the teachers had good reflections that matched much of the research that already is done. Yet, there was a big focus on the negative ring effects of cohabitations and little about the positive ones. Teachers were also very concerned with the practical implications, including inferior follow-up on the lessons.
 
Description
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2018.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit