• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

En studie om læreres refleksjoner rundt et samlivsbrudd påvirkning på elevers sosiale ferdigheter og faglige læring

Eriksen, Hege Lunde
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
Eriksen.pdf (614.5Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2505341
Utgivelsesdato
2018
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade [105]
Sammendrag
Norsk:

I dagens samfunn velger hvert 5. samboerpar med felles barn å gå fra hverandre, mens ca 9000 gifte par skiller seg. De aller fleste barn viser reaksjoner på et samlivsbrudd som varer lengre enn ett år. Disse reaksjonene kommer til uttrykk i skolen og kan påvirke både den faglige læringen, samt de sosiale ferdighetene, på godt og vondt. Med dette som bakgrunn har jeg valgt en kvalitativ metode, der jeg har intervjuet 3 lærere for å finne ut av deres erfaringer med håndtering av og refleksjoner rundt et samlivsbrudd påvirkning på barn i skolen. Viktige funn som jeg har kommet frem til er at lærerne hadde gode refleksjoner som stemmet overens med mye av forskningen som allerede er gjort. Likevel var det et stort fokus på de negative ringvirkningene av et samlivsbrudd og lite om de positive. Lærerne var også veldig opptatt av de praktiske følgene, deriblant dårligere lekseoppfølging.
 
English:

In today's society every 5. cohabitants with common children, choose to go from each other, while approximately 9000 married couples divorce. The majority of children shows reactions of a separation which can lasts longer than one year. These reactions are expressed in school and can affect both the academic learning, as well as the social skills, both good and bad. With this as a background, I have chosen a qualitative method, where I've interviewed 3 teachers to find out their experience with the dealing with and reflections on a cohabiting impact on children in school. Important discoveries are that the teachers had good reflections that matched much of the research that already is done. Yet, there was a big focus on the negative ring effects of cohabitations and little about the positive ones. Teachers were also very concerned with the practical implications, including inferior follow-up on the lessons.
 
Beskrivelse
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2018.

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit