• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Læreren som ser alle. En studie av lærere som lykkes i å danne gode relasjoner til sine elever.

Thorstensen, David
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Thorstensen.pdf (327.3Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2558803
Date
2018
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 5.-10. trinn / Primary and lower secondary education 5th to 10th grade [99]
Abstract
Norsk:

I denne kvalitative undersøkelsen utforskes det gjennom teori knyttet til relasjonskompetanse og anerkjennelse hva som kjennetegner lærere som lykkes i å danne gode relasjoner til sine elever.

Når det gjelder å danne gode relasjoner til elevene, er det lærerens ansvar, og hvor god relasjonskompetanse læreren har, kan bli avgjørende for hvor god relasjonen blir (Spurkeland, 2011). Samtidig er det viktig å tilfredsstille elevenes behov for anerkjennelse gjennom kjærlighet, respekt og sosial verdsettelse (Honneth, 2007).

Funnene som blant annet er gjort i denne oppgaven er at lærerne som deltok i undersøkelsen evner å vise sine elever kjærlighet, respekt og sosial anerkjennelse gjennom forskjellige interaksjoner både i og utenfor klasserommet. De viser også tegn til god relasjonskompetanse gjennom å danne relasjoner ved å anerkjenne elevene sine. Samtidig er det viktig å sette spørsmålstegn ved om det faktisk går an å finne et fasitsvar på hva som kjennetegner en god lærer-elev-relasjon.
 
English:

This qualitative research will through literature related to relationship skill and recognition take a closer look at teachers who are successful at creating good relationships with their pupils.

The teacher is responsible for making good relationships with his pupils, and the quality of the relationship can be determined by the teacher’s relationship skill (Spurkeland, 2011). Just as important is the teacher’s ability to recognize the pupils’ need for love, respect and social acceptance (Honneth, 2007).

The teachers who participated in this study showed signs that they were able to show their pupils, love, respect and social acceptance through different interactions both inside and outside the classroom. They also showed signs of well-developed relationship skills by building relationships with their pupils through the use of recognition. At the same time, it is important to ask if it is possible to find a correct answer as to what defines a good teacher-pupil relationship.
 
Description
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2018.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit