Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkyer, Elise
dc.date.accessioned2018-09-19T06:42:20Z
dc.date.available2018-09-19T06:42:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2563312
dc.descriptionBacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2018nb_NO
dc.description.abstractProblemstilling: «Hvordan kan tilpasset opplæring på kroppsøvingsarenaen skape et inkluderende miljø for elever med funksjonsnedsettelser?». Teori: Temaene tilpasset opplæring og ulike tilnærminger til dette samt spesialundervisning presenteres og hva inkludering og integrering har å si for dagens skole. Videre drøftes definisjoner rundt begrepene funksjonsnedsettelse og funksjonshemming og hva autonomi og selvbestemmelsesteorien går ut på. Metode: Litteraturstudie. Resultat: Resultatene mine baserer seg på 5 fagfellevurderte artikler som fokuserer på inkluderende kroppsøving og hvilke tiltak som kan fremme gode læringsrom for elever med funksjonsnedsettelser. Diskusjon: I dette kapitlet ser jeg på ulike perspektiver på inkluderende kroppsøving for å sammenfatte teori og resultater. Konklusjon: Det viser seg å være vanskelig å gjennomføre inkluderende tiltak i praksis. Det tyder på at det er manglende kompetanse hos lærere som skaper ringvirkninger i utarbeidelsen av gode tilrettelagte undervisningsopplegg. Økt deltakelse blant elever med funksjonsnedsettelser krever differensierte aktiviteter, samhandling mellom elever med og uten funksjonsnedsettelser og selvbestemmelse i undervisningen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjecttilpasset opplæringnb_NO
dc.subjectkroppsøvingnb_NO
dc.subjectfunksjonsnedsettelsernb_NO
dc.subjectfunksjonshemmedenb_NO
dc.titleHvordan tilpasse undervisningen i kroppsøving for å skape inkludering av elever med funksjonsnedsettelsernb_NO
dc.title.alternativeHow to adapt physical education to create inclusion for students with disabilitiesnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Samfunnsvitenskapelige idrettsfag: 330nb_NO
dc.source.pagenumber45nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel