Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHoltet-Stokkebekk, Anniken
dc.date.accessioned2018-09-19T08:08:51Z
dc.date.available2018-09-19T08:08:51Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2563357
dc.descriptionBacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2018.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: Denne bacheloroppgaven handler om tema mobbing og hvordan barnehagelærere kan arbeide med forebygging av mobbing i barnehagen. Jeg har brukt kvalitativt intervju for å undersøke hvordan barnehagelærere arbeidet med forebygging av mobbing i barnehagen og hvilke forebyggende tiltak de gjorde. Gjennom teorien og intervjuene kom det frem at barnehagelærere sammen med personalet må arbeide daglig for å forebygge og stoppe mobbingen. Dette må gjøres ved at personalet er aktive i barns lek både som observatører og deltakere, samtidig må de legge til rette for at den sosiale kompetansen til barna blir styrket slik at barna klarer å samspille med andre. Det kommer også frem at det er nødvendig å ha et godt foreldresamarbeid som er preget av trygghet og tillit for å forebygge og stoppe mobbing i barnehagen.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: This thesis is about bullying and how kindergarten teachers can work to prevent this pressing issue. I used qualitative interviews and methods to get information on how kindergarten teachers work to prevent bullying and what preventative measures they took. Through this theory and the interviews, I found out that kindergartens teachers and other staff works daily to prevent and stop bullying by being active in children’s play as both observers and participants. They must also facilitate and strengthen children’s social skills, so that they can interact with each other and adults better. Good communication and cooperation with parents is also crucial to prevent and stop bullying in kindergartens.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectBLUnb_NO
dc.subjectbarnehagennb_NO
dc.subjectbarnnb_NO
dc.subjectmobbingnb_NO
dc.subjectsosial kompetansenb_NO
dc.subjectforebyggingnb_NO
dc.titleForebygge mobbing i barnehagennb_NO
dc.title.alternativePrevent bullying in kindergartennb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber35nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel