• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tilknytning i små og store barnegrupper

Bugueno, Hanne Fodnes
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Bugueno.pdf (345.0Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2563387
Date
2018
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education [100]
Abstract
Norsk:

I denne bacheloroppgaven tar jeg opp temaet små barns tilknytning i store og små barnegrupper. Problemstillingen er; Påvirker størrelsen på barnegruppa kvaliteten på tilknytningen? For å kunne svare på dette har jeg valgt å gjøre en dokumentanalyse med utgangspunkt i Rammeplanen, samt tre artikler som omhandler temaet store og små barnegrupper, og de minste barna. Med utgangspunkt i rammeplanen, de tre utvalgte artiklene og tilknytningsteori, har jeg funnet ut at det ikke nødvendigvis er størrelsen på barnehagen som avgjør om de minste barna får dekket sine behov, men størrelsen på barnegruppen og organiseringen innad i barnehagen. Mitt hovedfokus i tilknytningsteorien har vært den voksne som en "trygg base" og "Trygghetssirkelen". De minste barna trenger forutsigbarhet, tilstedeværende voksne og trygghet for å klare de utfordringer som møter dem i hverdagen.
 
English:

In this bachelor assignment, I address the topic of small children`s affiliation in large and small children`s groups. The problem is; does the size of the children's group affect the quality of the affiliation? In order to answer this I have chosen to do a document analysis based on the kindergarten framework plan, as well as three articles dealing with the topic of large and small children's groups, and the smallest children. Based on the framework plan, the three selected articles and attachment theory, I have found that it is not necessarily the size of the kindergarten that determines whether the smallest children meet their needs, but the size of the children's group and the organization within the kindergarten. My main focus in the attachment theory has been the adult as a "safe base" and "circle of security". The smallest children need predictability, present adults and security to cope with the challenges that face them in everyday life.
 
Description
Bacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2018.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit