• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Barnehagen som læringsarena

Mæhlum, Julie Marie Hommel
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Meahlum.pdf (300.8Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2563393
Date
2018
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education [100]
Abstract
Norsk:

I min bachelor oppgave har jeg valgt å se nærmere på det læringstrykket barnehagen i dag står ovenfor, og hvordan dette læringstrykket kan utfordre barnehagelærerens praksis og forståelse av læring. Jeg har med det formulert problemstillingen slik:

«Hvordan utfordrer et stadig økende læringstrykk i barnehagen mitt syn på læring?»

For å belyse min problemstilling har jeg valgt å gjøre en diskursanalyse av to utvalgte årsplaner og analysert hvilke læringsdiskurser som råder i de ulike barnehagene. Mine analysefunn vil ligge til grunn for den videre analyse opp mot relevant litteratur.

Målet med denne oppgaven har vært å synliggjøre ulike læringssyn som kan eksistere innenfor helhetsmodellen som norske barnehager bygger på.
 
English:

In my bachelor thesis I have chosen to take a closer look at the pressure to learn which kindergartens today face and how this pressure can challenge how the kindergarten personnel teach and their understanding of learning. I formulate my way of looking at the problem in this way:

“How does an ever increasing pressure to learn challenge my view on learning?”

To clarify this problem I have chosen to make a discursive analysis of two different kindergartens and analyzed which learning discourses dominate in those kindergartens. While looking into relevant literature, a further analysis will be based on my previous finds.

This paper strives to uncover the different learning views which can exist within the comprehensive model on which Norwegian kindergartens are based.
 
Description
Bacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2018.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit