Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMohamed, Ashwaq Abdo
dc.date.accessioned2018-09-19T11:00:35Z
dc.date.available2018-09-19T11:00:35Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2563421
dc.descriptionBacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2018.nb_NO
dc.description.abstractNorsk: I denne bacheloroppgaven har jeg som forsker ønsket å finne ut om personalets holdningspraksis, i arbeid med flerkulturell barnehage. I den forstand har jeg definert min problemstilling: På hvilke måter kommer personalets tilnærming til det kulturelle mangfoldet til utrykk, ved de utvalgte årsplanene? Jeg har i kontekst med mitt forskningsspørsmål frembrakt hvilke komponenter som jeg anser blir summen av våre holdninger. Konstruksjoner, makt og diskurser er med på å styre hvordan vi utøver, fremmer, og begrunner vår yrkespraksis. Jeg har tolket Michel Foucault begrepsinnhold i min teoretiske del, og i min analyse del. I følge Foucault, er vi ikke bare styrt av indre konstruerte bilder av verden, men vi er også i et politisk felt, og herredømme fra omgivelsene. Disse legger rammer og føringer for vårt arbeid. Jeg har i den forstand definert de diskursive maktene vi styres av, og de maktverdiene styringsdokumenter som rammeplanen fremmer. Jeg har valgt å analysere dokumentene årsplaner, og analysere, kode og frembringe hvordan to ulike barnehager arbeider med et kulturelt mangfold, i sitt pedagogiske arbeid.nb_NO
dc.description.abstractEnglish: In this bachelor assignment, I as a researcher wanted to find out about the staffs postural practice, working with multicultural diversity in the kindergarten. In this sense, I have defined my issue: In what ways does the staffs approach to cultural diversity come to expression by the chosen annual plans? In context of my issue, I have produced components I consider to be the sum of our positions. Constructions, power and discourse help control how we practice, promote, and justify our professional practice. I have interpreted Michel Foucault's conceptual content in my theoretical part and in my analysis part. According to Foucault, we are not only guided by inner-constructed images of the world, but we are also in a political field and dominion from the surroundings. These frameworks will lay guidelines for our work. In that sense, I have defined the discursive powers we are governed by, and the powerful management documents that the framework plan promotes. I have chosen to analyze the documents annual plans, and analyze, code and produce how two different kindergartens work with cultural diversity, in their educational work.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectBLUnb_NO
dc.subjectholdningernb_NO
dc.subjectkulturelt mangfoldnb_NO
dc.subjectflerkulturellnb_NO
dc.subjectbarnehagennb_NO
dc.titlePersonalets tilnærming til det kulturelle mangfoldet i barnehagennb_NO
dc.title.alternativeStaff approach to cultural diversity in the kindergartennb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.source.pagenumber35nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel