• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Personalets tilnærming til det kulturelle mangfoldet i barnehagen

Mohamed, Ashwaq Abdo
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Mohamed.pdf (276.2Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2563421
Date
2018
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i barnehagelærerutdanning / Kindergarten Teacher Education [100]
Abstract
Norsk:

I denne bacheloroppgaven har jeg som forsker ønsket å finne ut om personalets holdningspraksis, i arbeid med flerkulturell barnehage. I den forstand har jeg definert min problemstilling: På hvilke måter kommer personalets tilnærming til det kulturelle mangfoldet til utrykk, ved de utvalgte årsplanene?

Jeg har i kontekst med mitt forskningsspørsmål frembrakt hvilke komponenter som jeg anser blir summen av våre holdninger. Konstruksjoner, makt og diskurser er med på å styre hvordan vi utøver, fremmer, og begrunner vår yrkespraksis.

Jeg har tolket Michel Foucault begrepsinnhold i min teoretiske del, og i min analyse del. I følge Foucault, er vi ikke bare styrt av indre konstruerte bilder av verden, men vi er også i et politisk felt, og herredømme fra omgivelsene. Disse legger rammer og føringer for vårt arbeid. Jeg har i den forstand definert de diskursive maktene vi styres av, og de maktverdiene styringsdokumenter som rammeplanen fremmer.

Jeg har valgt å analysere dokumentene årsplaner, og analysere, kode og frembringe hvordan to ulike barnehager arbeider med et kulturelt mangfold, i sitt pedagogiske arbeid.
 
English:

In this bachelor assignment, I as a researcher wanted to find out about the staffs postural practice, working with multicultural diversity in the kindergarten. In this sense, I have defined my issue: In what ways does the staffs approach to cultural diversity come to expression by the chosen annual plans?

In context of my issue, I have produced components I consider to be the sum of our positions. Constructions, power and discourse help control how we practice, promote, and justify our professional practice.

I have interpreted Michel Foucault's conceptual content in my theoretical part and in my analysis part. According to Foucault, we are not only guided by inner-constructed images of the world, but we are also in a political field and dominion from the surroundings. These frameworks will lay guidelines for our work. In that sense, I have defined the discursive powers we are governed by, and the powerful management documents that the framework plan promotes.

I have chosen to analyze the documents annual plans, and analyze, code and produce how two different kindergartens work with cultural diversity, in their educational work.
 
Description
Bacheloroppgave i barnehagelærerutdanning, Høgskolen i Innlandet, 2018.

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit