• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
Browsing Ph.d.-avhandlinger i barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling (BUK) / PhD Dissertations in Child and Youth Participation and Competence Development (BUK) by Issue Date 
  •   Home
  • Avhandlinger / Dissertations
  • Ph.d.-avhandlinger i barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling (BUK) / PhD Dissertations in Child and Youth Participation and Competence Development (BUK)
  • Browsing Ph.d.-avhandlinger i barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling (BUK) / PhD Dissertations in Child and Youth Participation and Competence Development (BUK) by Issue Date
  •   Home
  • Avhandlinger / Dissertations
  • Ph.d.-avhandlinger i barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling (BUK) / PhD Dissertations in Child and Youth Participation and Competence Development (BUK)
  • Browsing Ph.d.-avhandlinger i barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling (BUK) / PhD Dissertations in Child and Youth Participation and Competence Development (BUK) by Issue Date
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browsing Ph.d.-avhandlinger i barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling (BUK) / PhD Dissertations in Child and Youth Participation and Competence Development (BUK) by Issue Date

Sort by:

Order:

Results:

Now showing items 1-18 of 18

  • title
  • issue date
  • submit date
  • author
  • ascending
  • descending
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • An embedded human rights logic? A comparative study of International Baccalaureate schools in different contexts. 

      Parish, Karen (Ph.d.-avhandling i barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling;8, Doctoral thesis, 2018)
      The main contribution of this thesis is increased knowledge about if and how the global logic of human rights, is embedded in the International Baccalaureate from the global to the local level. The study adopts a comparative ...
    • Ways to be a person: How schools contribute to ‘making up’ intellectually disabled pupils 

      Snipstad, Øyvind Ibrahim Marøy (PhD in Child and Youth Participation and Competence Development;, Doctoral thesis, 2019)
      How do ‘kinds’ of knowledge and practices existing within schools contribute to ‘making up’ intellectually disabled pupils in relation to perspectives on inclusion? This project departs from a micro-perspective on inclusion ...
    • Om å holde noe av et barns liv i sin hånd : Samtaler mellom profesjonelle og barn som har psykisk syke eller rusavhengige foreldre: et etisk og narrativt perspektiv En hermeneutisk og fenomenologisk studie 

      Grimsgaard, Cathrine (Ph.d.-avhandling i barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling;[2], Doctoral thesis, 2019)
      Avhandlingen handler om barns deltakelse i samtalegrupper for barn som har psykisk syke eller rusavhengige foreldre. Den bygger på erfaringer fra deltagende observasjon i syv forskjellige samtalegrupper, samt oppfølgende ...
    • Transformativ læring: å bringe noe kreativt nytt inn i eksistens. En sammenkobling av Roy Bhaskars kritiske realisme og Edmund O’Sullivans transformative læringsperspektiv 

      Annamo, Eirin (Ph.d.-avhandling i barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling;19, Doctoral thesis, 2020)
      Avhandlingen tar utgangspunkt i at vi lever i en tid med store utfordringer, hvor forskjellige former for globale kriser griper inn i og forsterker hverandre på ulike måter. Dette kalles for en metakrise. Avhandlingen ...
    • Usikkerheten i barnevernsarbeidet: en begrepsliggjøring av barneverntjenestens strategier overfor uforutsigbarhet, usikkerhet og tvetydighet ved beslutninger om hjelpetiltak 

      Langsrud, Elizabeth (Ph.d.-avhandling i barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling;18, Doctoral thesis, 2020)
      Tre av fire familier i barnevernet mottar frivillige hjelpetiltak. Til tross for at dette er den vanligste tiltaksformen i barneverntjenesten, synes forskningsfeltet å ha vært mest opptatt av beslutninger om omsorgsovertakelse ...
    • Når stigma og skam står i veien for at barn som har foreldre med rusmiddelavhengighet får beskyttelse og meningsskapende samtaler. En kvalitativ studie 

      Wangensteen, Turid (Ph.d.-avhandling i barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling;13, Doctoral thesis, 2020)
      Foreldres rusmiddelavhengighet rammer barna hardt, uavhengig av type rusmiddel, sosioøkonomisk bakgrunn og bosted. Det mange av barna har til felles er opplevelsen av redsel, skam og svik, men også av kjærlighet og nærhet ...
    • Dialogenes vilkår i den flerkulturelle barnehagen : En etnografisk studie av barnehagens pedagogiske praksis. 

      Giæver, Katrine (Doctoral thesis, 2020)
      Formålet med denne studien er å få innsikt i barns muligheter til å delta aktivt i dialoger og samhandling i barnehagen, uavhengig av språklig og kulturell bakgrunn. Forskerblikket er rettet mot kommunikasjon i en pedagogisk ...
    • Butikk eller pedagogikk? : En studie av store private barnehagekjeder i Norge. 

      Dahle, Hanne Fehn (Ph.d.-avhandling i barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling;20, Doctoral thesis, 2020)
      Denne avhandlingen er, med sitt fokus på større private barnehagekjeder, et bidrag til kunnskapsutviklingen om barnehagepedagogikk og nye eierstrukturer i barnehagesektoren. Avhandlingens hovedproblemstilling er: Ivaretar ...
    • Cyber Operator Competencies: The Role of Cognitive Competencies in Cyber Operator Practice and Education 

      Jøsok, Øyvind (Ph.d.-avhandling i barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling;17, Doctoral thesis, 2020)
      The theme of this thesis is the role of cognitive competencies in cyber operator practice and education. Cyber operator practice is a new field of research where the importance and attention is growing rapidly. Research ...
    • Sårbarhet i møte med den tause Andre. En Kristeva-inspirert utforsking av barnehagelæreres samspill med barn som er nykommere til norsk språk og barnehagekontekst 

      Ilje-Lien, Johanne (Ph.d. -avhandling i Barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling (BUK);14, Doctoral thesis, 2020)
      I denne avhandlingen har jeg vært opptatt av den avstanden som kan oppstå mellom mennesker i mangel av et felles talespråk. Avhandlingen tar utgangspunkt i en estetikk-basert undersøkelse av to barnehagelæreres og en ...
    • Digital dannelse: en kvalitativ studie av digitalisering og identitetsarbeid i skolen 

      Gran, Lillian (Ph.d.-avhandling i barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling;16, Doctoral thesis, 2020)
      Avhandlingens overordnede hensikt er å bidra til en større forståelse av hvordan barn og unges identitetsutvikling endres av digitaliseringen i skolen. Studiens fokus er derfor på lærernes dannelsesmandat og vektlegger ...
    • Sårbare barnefamiliers erfaringer fra møter med norsk barnevern: en narrativ studie 

      Westby, Lena Catherine Lossius (Ph.d.-avhandling i barn og unges deltakelse og kompetanseutvikling;21, Doctoral thesis, 2021)
      Denne avhandlingen har sitt utgangspunkt i det større barnevernprosjektet Det Nye Barnevernet (DNBV) som ble gjennomført i perioden 2007 til 2011. Ett av hovedfunnene fra DNBV er at de mest utsatte og sårbare familiene i ...
    • No culture for career? : Conceptualisations of career as a cultural phenomenon and as experienced by tenth graders and career counsellors in Norway. 

      Bakke, Ingrid Bårdsdatter (PhD Dissertations in Child and Youth Participation and Competence Development (BUK);22, Doctoral thesis, 2021)
      This thesis asks how does culture work as a context for conceptualisations of career, and how does this relate to the implementation of the concept of career in Norwegian schools in the experience of tenth graders and ...
    • Curriculum Making for Social Learning : Exploring Policy and Practice in Norwegian Lower Secondary Education 

      Restad, Frode (PhD Dissertations in Child and Youth Participation and Competence Development (BUK);21, Doctoral thesis, 2021)
      This thesis explores the concept of social learning in international policy and research, and curriculum making for social learning in Norwegian policy and practice. The main purpose of the study is to investigate how ...
    • A privileged childhood? : Autobiographies of growing up in the Norwegian Foreign Service 

      Bjørnsen, Ragnhild Holmen (PhD Dissertations in Child and Youth Participation and Competence Development (BUK);25, Doctoral thesis, 2021)
      This PhD thesis is a phenomenological and narrative inquiry into the lives of adults who have grown up within the institutional framework of the Norwegian Foreign Service (NFS). They have been mobile child dependents of ...
    • Rus og avhengighet som kroppslig eksistens : Fenomenologiske undersøkelser 

      Johansen, Henrik Ravneng (PhD Dissertations in Child and Youth Participation and Competence Development (BUK);27, Doctoral thesis, 2021)
      I avhandlingen utforskes to problemstillinger: Hvordan erfares det å leve som rusavhengig? Hvordan kan rusavhengighet forstås som kroppslig erfaring? Avhandlingen posisjonerer seg i relasjon til den biopsykososiale ...
    • ‘How can I participate’ – Development of ActiveYou II : Development of a new web-based, self-reported instrument to measure participation in physical leisure activities for children and youth with disabilities 

      Steinhardt, Friedolin (PhD Dissertations in Child and Youth Participation and Competence Development (BUK);26, Doctoral thesis, 2021)
      Participation in physical leisure activities and sports plays an important role in the overall development and well-being of children and youth. The participation pattern of children and youth with disabilities differs ...
    • Good starts : Mental Health and Resilience in Resettled Syrian Refugee Youth 

      Dangmann, Cecilie (PhD Dissertations in Child and Youth Participation and Competence Development (BUK);28, Doctoral thesis, 2022)
      Background: Children and youth are estimated to comprise almost half the world’s displaced population of 82 million, yet they are less visible in literature on refugee health. The needs of young refugees deserve greater ...

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit
       

       

      Browse

      ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

      My Account

      Login

      Contact Us | Send Feedback

      Privacy policy
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Service from  Unit