• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i music management / Bachelor in music management
  • View Item
  •   Home
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i music management / Bachelor in music management
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Forbrukernes holdninger til fordelingsmodellen i musikkstrømmetjenester

Evensen, Karl Martin; Johansen, Una
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
Forbrukernes holdninger til fordelingsmodell.pdf (922.9Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2678060
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Bachelor i music management / Bachelor in music management [10]
Abstract
“Hvilken holdning har forbrukeren til Pro Rata-modellen og hva er motivasjonen for endring?” Dette er forskningsspørsmålet vi søker å finne svar på. Vi ønsker å finne ut hvilken holdning forbrukeren har til fordelingsmodellen. Tema som etikk, moral og rettferdighet innen forbrukeratferd er brukt for å måle problemstillingen. Som forskningstema er dette spesielt interessant fordi det ikke tidligere er blitt forsket på hva forbrukerne tenker og føler rundt fordelingen av penger, og pengene kommer jo fra forbrukeren. Videre har vi brukt kvalitativ metode med dybdeintervjuer og fenomenologisk analyse. Hovedkonklusjonen er at forbrukere oppfatter Pro Rata-modellen som urettferdig ovenfor artister og at de ønsker en endring av fordelingsmodell.
 
Abstract (engelsk sammendrag)

“What attitude and motivation for change does the consumer have to the Pro Rata model?” This is the research question we want to answer. We want to find out what attitude the consumer has to the distribution model. Topics such as ethics, morality and justice in consumer behaviour are used to measure the issue. As a research topic, this is particularly interesting because it has not previously been researched what consumers think and feel about the share of their money. Furthermore, we have used qualitative method with in-depth interviews and phenomenological analysis. The main conclusion is that consumers perceive the Pro Rata model as unfair to artists and that they want a change of distribution model.
 
Description
Bachelor in Music Business

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit