Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGaarden, Sondre
dc.date.accessioned2015-06-17T11:22:24Z
dc.date.available2015-06-17T11:22:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/285113
dc.descriptionBacheloroppgave faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag, 2015nb_NO
dc.description.abstractForfatter: Sondre Kveen Gaarden, faglærerutdanning – 2014 Høgskolen i Hedmark avd. Elverum Tittel: Autonomi i kroppsøving Problemstilling: Påvirker autonomi graden av motivasjon og fysisk aktivitet i kroppsøvingsfaget? Metode: For å finne svar på min problemstilling har jeg benyttet litteraturstudie, der jeg har tatt for meg tidligere utført forskning og relevant teori for å undersøke dette temaet. Resultat: Resultatene i denne oppgaven varierer, der bare noen av studiene viste positive resultater av økt autonomi på motivasjon og fysisk aktivitet. Ut ifra forskningen og teorien jeg har jobbet med tyder dette på at autonomi alene ikke er tilstrekkelig. De grunnleggende psykologiske behovene autonomi, kompetanse og tilhørighet må alle tilfredsstilles om en skal få klare positive resultater av økt autonomi i kroppsøving.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectkroppsøvingnb_NO
dc.subjectidrettsfagnb_NO
dc.subjectautonominb_NO
dc.subjectmotivasjonnb_NO
dc.subjectfysisk aktivitetnb_NO
dc.titleAutonomi i Kroppsøvingnb_NO
dc.title.alternativeAutonomy in Physical Educationnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Social science in sports: 330nb_NO
dc.source.pagenumber37nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel