• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Studentoppgaver bachelor / Student papers BA
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uteskole og tilpasset opplæring

Hagen, Jenny Helene
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
Hagen.pdf (334.7Kb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/285947
Utgivelsesdato
2014
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Bachelor i grunnskolelærerutdanning 1.-7. trinn / Primary and lower secondary education 1st to 7th grade [105]
Sammendrag
Norsk:

Formålet med denne oppgaven var å se på hvordan uteskole kan fremme tilpasset

opplæring. Jeg har benyttet meg av intervju og observasjon som metodevalg for å svare på

min problemstilling. Jeg har intervjuet fire elever og to lærere som benytter seg regelmessig

av uteskole i sin undervisning. I tillegg har jeg observert en 1. klasse ha uteskole.

Resultatene av intervjuene og observasjonen viser fokus på variasjon for å nå flest elever,

gjennom varierte arbeidsmåter og bruk av praktisk læring. Resultatene viser også to lærere

med ulik bakgrunn om uteskole fra deres lærerutdanning.

Variasjon av lærestoff, arbeidsmåter, læremidler, organisering og intensitet kom veldig

positivt fram av mine funn i forbindelse med tilpasset opplæring. Av mine funn så kan det

tyde på at organisasjonen har rom for samarbeidskultur, hvor lærere kan dele erfaringer og

lære av hverandre.
 
English:

The priority on this task was to look at the relationship between use of the natural

environment for teaching purpose and adapted education. The methods I’ve chosen to

answer on this task have been to interview four pupils and two teachers. It has also been to

observe a 1rst grade using the natural environment.

The results of the interviews and the observation show focus on variation to reach most of

the pupils through different methods and use of practical learning activities. The results also

show that the teachers had different background of the subject from the universities.

My results show positive effects from variation in curriculum, methods, learning tools,

organisation and intensity in adapted education. My results also show sign of more

corporations between the teachers in the organisation, so they can share and learn from each

other.
 
Beskrivelse
Bacheloroppgave, grunnskolelærerutdanning, 2014.

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit