Browsing Master i grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7 MGL217 by Title
Now showing items 61-66 of 66
-
Tilrettelegging og samarbeid for elever med utfordringer knyttet til psykisk helse: En kvalitativ studie av læreres og sosiallæreres erfaringer i arbeidet med psykisk helse
(Master thesis, 2022)Forskning viser at utfordringer knyttet til psykisk helse oppstår mens elevene enda er unge. Hensikten med denne kvalitative studien har vært å få innsikt i hvordan lærere og sosiallærere arbeider og samarbeider om ... -
Tverrfaglighet i LK20 og hos Salaby 1. - 2. trinn
(Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven har formålet vært å se nærmere på tverrfaglighet i skolen. I Kunnskapsløftet 2020 kom de tre tverrfaglige temaene; bærekraftig utvikling, folkehelse og livsmestring, og demokrati og medborgerskap. ... -
Ulike tilnærminger til utdanning for bærekraftig utvikling i læreverk i naturfag
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven tar utgangspunkt i hvordan bærekraftig utvikling kommer til utrykk i læreplanen LK20 og lærevekt i naturfag. Litteratur vektlegger og peker på lærebøkenes og lærebokoppgavenes betydelige rolle i ... -
"Vi og de andre" - hvordan lykkes med inkluderende opplæring?
(Master thesis, 2023)Sammendrag Ifølge Utdanningsdirektoratet (2021) har tallene rundt spesialundervisning sunket de ti siste årene. I første øyekast høres dette kanskje bra ut. Men, er det virkelig slik at den ordinære opplæringen er såpass ... -
Virtual Reality in Education - Research on the Norwegian EFL Learner and Teacher Perspective of the Educational Value of Virtual Reality and Virtual Reality as an Approach for Facilitating Written Communication
(Master thesis, 2023)I dagens stadig mer digitale samfunn er digitale ferdigheter avgjørende for elever. De må eksponeres for en rekke digitale verktøy for å forstå hvordan de skal brukes til ulike formål og sammenhenger. Utdanningen i Norge ... -
Visual Development in Norwegian English Subject Textbooks from 2006 to 2022: an Aesthetic Comparison Study
(Master thesis, 2023)Masteroppgaven «Visuell utvikling i norskproduserte lærebøker for engelskfaget fra 2006 til 2022: en estetisk sammenligningsstudie» undersøker hvordan norskproduserte lærebøker for engelskfaget for 3. og 4. trinn er ...