Teachers’ Attitudes Towards Multilingualism in Norwegian Lower Secondary School
Master thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3058892Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
Gjennom engelskfaget i Fagfornyelsen LK20 kobles språklæringen blant annet til begreper som livsmestring, mangfold og relevans. Norge er svært mangfoldig med sine borgere av mange ulike kulturer og språk. I et mangfoldig samfunn kan man møte flerspråklige personer som kan språk fra ulike deler av verden, og det at engelsk språklæring og engelskfaget skal kobles til LK20s grunnprinsipper om mangfold og relevans forutsetter at lærere har de rette kunnskaper og ferdigheter om dette.
Gjennom teori, tidligere forskning og egen kvalitativ forskning knyttet til oppgavens emne, har denne masteroppgaven fokus på de holdninger, kunnskaper, erfaringer og kompetanse engelsklærere i norske ungdomskoler har til flerspråklighet.
Nøkkelord: flerspråklighet, holdninger, EFL, språklæring In the revised core curriculum from 2020, LK20, the terms ‘life skills, ‘diversity’ and ‘relevance’ are essential elements connected to language learning. Norway has become diverse, with citizens of different cultures and different linguistic backgrounds. In a diverse society one is likely to meet multilingual people with linguistic competence from different languages all over the world. The fact that diversity and relevance are basic principles connected to LK20, it is necessary that teachers have the right competence and knowledge about the relevant topics diversity and multilingualism as well.
Through theory, previous research and my own qualitative research connected to the chosen topic, the present thesis focuses on the attitudes, competence, experiences, and knowledge English language teachers have regarding multilingualism.
Key words: multilingualism, attitudes, EFL, language learning