Korleis blir multimodalitet fremma i lærarvegleiingar i kapittelet geometri på 4.trinn?
Description
Full text not available
Abstract
I masteroppgåva har eg gjennomført ei analyse basert på Van Steenbrugge og Remillard (2023) sitt rammeverk på lærarvegleiingane for 4.trinn i geometrikapittelet. Det er ei dokumentanalyse som har vorte gjennomført. Det gjeld da vegleiingane til Multi og Dragonbox. Det for å sjå korleis dei fremma multimodalitet på 4.trinn i kapittelet om geometri, i tillegg til å sjå på korleis vegleiingane kan påverke geometriforståelsen innanfor Van Hiele sin modell.Det er gjort nokre små tilpassingar til rammeverket for å gjere det meir detaljert, men hovedessensen i rammeverket er fortsatt der, og eg ein analyse ved sidan av som såg på kor delar av vegleiingane plasserte seg innanfor Van Hiele sin modell av geometriforståelse.Analysa finn ut at det ikkje er så mykje multimodale element og at det er for det meste dei same elementa i begge vegleiingane sjølv om Dragonbox inneheld eit element meir. Korleis dei blir fremma kjem an på korleis boka er bygd opp, og ved hjelp av rammeverket finn ein ut at Dragonbox er meir beskrivande der lærar kan bestemme meir sjølv korleis ting skal gjerast, mens i Multi er det lærar og vegleiing saman som bestemmer korleis økta skal utførast. Ut i frå desse forskjellane kan Dragonbox fremme multimodalitet på ein annan måte enn Multi eller omvendt. Når ein tek med momentet om Van Hiele sin geometriforståelse ser ein gjer ein at øktene i byrjinga startar på nivå 1 med jobbar seg opp til nivå 2 med nokre unntak etter at dei har forklart og prata saman før dei byrja på oppgåver som er for det meste på nivå 2, men utifrå kva type vegleiing det er snakk om kan det påverke korleis elevane jobbar med geometrien. Dette kan påverke forståelsen til elevane. Summary EnglishHow is multimodality promoted in teacher guidance within the chapter of geometry in 4th grade?Based on my master thesis I did an analyse based on the framework from Van Steenbrugge and Remillard (2023), and I used it to look for multimodal resources in the teacher guide within the chapter of geometry in 4th grade. I did also look at how this made its difference on how the teacher guide found itself on the Van Hiele model in the understanding of geometry. By that you will see what level the students are expected to be on when they start the chapter and by the end. It’s important to mention that this is a document analysis, and by that I have not been in the classroom observing or making interviews. I did some minor changes to the framework, only to make it more detailed and nothing was removed. The other analyse was based on the Van Hiele model of geometry understanding and I looked at various parts of the teacher guide. In the analyses I found out that the teacher guide contain few multimodal resources and they are much the same except Dragonbox that contains one more. How it is promoted depends a little on what type of teacher guide it is. The framework finds out that Dragonbox is descriptive and makes more decisions to be made by teacher, and Multi is instructive and teacher/teacher guide shares the decision authority. This can make the difference if multimodality is promoted differently even when they have most multimodal resources of similarity. When I looked at the understanding of geometry based on Van Hieles model, I found out that in the beginning the lesson started at level 1, but after some explaining and communication the lesson advanced to level 2 when they started on task. But how they advanced trough the levels can depend on what type of lesson guides and how they teach.